Mikä on "kohtuuhinta" ?

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Mikä on "kohtuuhinta" ?.

#1 Vuokrien nousu

02.03.2008 10:38

Tilastokeskuksen mukaan vuokrat nousivat vuonna 2007 keskimäärin 3 %
Aravavuokrat nousivat 3,5 % ja pääkaupunkiseudun vapaarahoitteiset 2,4 %

Vuokrien nousu on ollut odotettua voimakkaampaa, vuoden 2007 viimeisiin lukuihin verrattuna.

Vuonna 2007 keskivuokra Arava asunnoissa oli 8,8 e/ neliö. Vapaarahoitteisissa asunnoissa 11 e / neliö. Joka on tällä hetkellä noussut jo 13 e / neliö

Kiinteistönvälittäjien mukaan keskustan pienten vuokra-asuntojen vuokra voivat olla jopa kolminkertaisia, joten Tilastokeskuksen vuokratilastot eivät kerro koko totuutta.

Helsingissä on huutava pula pienistä vuokra-asunnoista!
Yksin kaupungin asuntojonossa on tällä hetkellä
16 650 asunnonhakijaa joista 10 237 hakee yksiöitä tai pieniä kaksioita. Hakijoiden bruttotulot ovat keskimäärin 1500 -1800 e /kk, joten vapaille markkinoille näillä hakijoilla ei ole asiaa.

#2 Ajankohtainen kakkonen 18.2 klo 21.99

17.03.2008 11:25

Ohjelmassa käsitellään kortti-kampanjaa, jonka Turun TVT asunnot oy:n ja Kiinteistö oy Lehtolaakson asukkaat ovat käynnistäneet vuokra-asuntojen myyntiä ja vuokrankorotuksia vastaan.

Adressin tekijä

#3 "Vuokrien kova nousu lämmittää asuntosijoittajaa"

19.03.2008 16:28

"Asuntoihin sijoittavat ovat lähdössä liikkeelle, kun hintojen nousu on tasaantunut ja vuokrat ovat kovassa nousussa. Asuntosijoittajalle tilanne on herkullinen, ja perinteisten varmojen alueiden lisäksi kohteita etsitään laajemmalta".
Näin kirjoittaa Kauppalehti 17.3.2008.

Kun maksukyky ja vuokra eivät kohtaa, tulee Kela ja sosiaalitoimi apuun, eli veronmaksajat rahoittavat sijoittajien "herkullisen bisneksen."
Päivi Ruippo

#4 Huono otsikko adressilla

06.09.2008 12:47

Huonon otsikon olitte antaneet tälle adressille.

Asia on tärkeä. Olisitte saaneet ehkä enemmän allekirjoituksia osuvammalla ja asiasta kertovammalla otsikolla.

#5 Huono otsikko

18.09.2008 16:57

Otsikko on napattu suoraan Valtioneuvoston asuntopoliittisesta tavoiteohjelmasta ja "kohtuuhintaa" viljellään myös Helsingin asumisen-ja maankäytön ohjelmassa. Kohtuuhinta on niin huono termi, että on pakko kysyä mikä se on? Tuolla termillä luistellaan ohi todellisten asioiden. Matti Vanhasen kohtuuhinta voi olla eri kuin kaupungin johtaja Jussi Pajusen ja tämän taas eri kuin suuren joukon vuokranmaksajista.

Oli aivan pakko käyttää tuota termiä ja tuoda esiin miten asuntopolitiikkaa tehdään ilman, että sitoudutaan mihinkään konkreettiseen.
nina mandelin
Vieras

#6 vuokralainen

02.02.2011 10:25