Polttoaineen hinta alas

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Polttoaineen hinta alas.

Lotta Vuorinen
Vieras

#401

04.03.2011 07:40

!
Ari Korpela
Vieras

#402 Polttoaineen hinta alas

04.03.2011 07:43


Vieras

#403 Jee jee

04.03.2011 07:45

Tosiasiahan on että´, polttonesteissä on tuo vero 80%. Neste jalostaa tuota öljyä ja sivutuotteena tulee sitten bensaa,eli jätettä.Sitten sitä viedään Usaan ja Venäjälle joissa se maksaa kummassakin tuon n.64-67 centtiä litra ja siitäkin saa vielä Neste katetta hyvin mutta ei kuiteskaan voida edes samalla hinnalla myydä täällä Suomessa suomalaisille vaikka ei ole rahtikulujakaan. Pelkästään tämän vanhan korsun lämmitykseen menee noin 600€ kuukaudessa tällä hetkellä. Vastaava summa oli joulukuussa 490€, eli polttoöljyn hintakin on noussut joulukuun alusta(84cnt/L) tähän päivään (1.10cnt/L) lähes 30cnt litra. Tuon E10 bensan piti laskea kuluttaja hintoja, vaan miten kävikään. Joko meillä nyt olisi aika äänestää päällä eikä, niinkuin ennen "hei toi o julkkis, se o varmaan hyvä politiikassa" tyyliin. Mitä v....a tekee joku "mä maalaipoika oon" tai vuoden pakolaisnainen Suomen eduskunnassa.
Tuskin siellä mikään puolue mitään aikaan saa mutta nämä Persut saa ainakin mun äänen. Ja tosiasia on että jo Irwin aikoinaan lauloi että, "haistakaa pa..a koko valtio valta, ette osaa muuta kun verottaa". Mun puolesta vois alkoholi veron vaikka kolminkertaistaa, se on hyödyke ja ne ketä sitä haluaa juoda siitä myös on valmiit maksamaan, toisin kuin auto, toisille se on pakollinen laite, pelkästään jo elannon hankkimiseen. Kaikki ei halua/voi asua suur helsingin alueella jossa kaikki on käden ulottuvilla.... -

-J.Peltomaa-

jaska
Vieras

#404 kummallista..

04.03.2011 08:28

allekirjoitin eilen, mutta nimeäni ei silti näy adressissa...??
seppo valjakka
Vieras

#405 hinnat alas!!

04.03.2011 08:41

Täytyy olla Sekoomuksen kannattaja, joka hyväksyy nykyiset polttonesteiden ja elintarvikkeiden hinnat. Oukkei, he ovat ainakin omasta mielestään ns."veikeänpää" porukkaa. Perskeles, puusilmiä ja tyhmiä valopäitä!
Vieras

#406 Re: Ostakaa pienempi auto.

04.03.2011 08:47

#1: Tuukka Simonen - Ostakaa pienempi auto.

mene sillä tuhkakupilla motarille ja kato kauan kone kestää

Yesse

#407 Re: Ostakaa pienempi auto.

04.03.2011 08:49

#1: Tuukka Simonen - Ostakaa pienempi auto.

Mutta jos ei ole mikään heinänpurija vaan haluaa auton millä on myös turvallista ajaa ja mahdollisuus lähteä valoista muiden alta ripeästi, liittyä 80-100km/h liikenteen joukkoon ilman kiihdytyskaistaa tai tehdä ohitukset nopeasti = turvallisesti, niin sillon tarvittais sitä tehoa ja sitähän ei autosta ilman isompaa kulutusta vielä hetkeen saa.

Vieras

#408 Re: Ostakaa pienempi auto.

04.03.2011 08:55

Robin Wenman
Vieras

#409

04.03.2011 09:05

Raakaöljyn hinta nousee ja samaa vauhtia valtiolle menevä osuus polttoainelitrasta! Todella mukavaa lähtee pääsiäisenä kurvaileen lappia kohti kun tietää että jokaisesta kulutetusta litrasta menee vielä enemmän rahaa valtion kirstuun ilman että normipulliainen hyötyy siitä. Polttoainevero hiukan alas ja niinkuin aikaisemminkin on todettu vaikka alkoholituoteiden ja tupakkatuotteiden veroa kovemmaksi!
päivi niemelä
Vieras

#410 alas

04.03.2011 09:09

hinta alas ja pian tai muuten loppuu tämän tätin autoilu !!!
ETTÄ NÄIN
Vieras

#411 LIIAN HALPAAHAN SE ON!

04.03.2011 09:48

Kaiken näköisiä pöristeliöitä on aivan liikaa ja sadan metrin kauppa reissu ajetaan autolla. Työkilometrit (ei pakolliset) saa verotuksessa takaisin, so no problem. Ja siis ajan kyllä autolla aika paljonkin.. =)
Vieras
Vieras

#412 Re: alas

04.03.2011 09:50

#410: päivi niemelä - alas 

 Eiköhän autoilun ja päästöjen vähentäminen sekä julkisen liikenteen käytön lisääminen ole juuri tavoite?

BENSA 5,00 EUR LITRA!
Vieras

#413 Ei se nyt niin kallista ole

04.03.2011 10:00

Ennen autot vei 10-20 litraa ja bensa oli halvempaa, nyt vie 5-10 litraa eli samoihin hintoihin ajellaan edelleen. Toivottavasti tämä nopeuttaa vaihtoehtoisten autojen yleistymistä, kenno, sähkö, kaasu ym.
Vieras

#414 Re: Ostakaa pienempi auto.

04.03.2011 10:14

#1: Tuukka Simonen - Ostakaa pienempi auto.

mite kehtaat semmosella koppanalla ajella

Mies Pöljältä
Vieras

#415 Re: Polttoaineen hinta alas

04.03.2011 11:06

#402: Ari Korpela - Polttoaineen hinta alas

Bensa on vielä liian halpaa kun persaukisilla on sitä varaa  ostaa!

JK
Vieras

#416 Päivittäinen ajo

04.03.2011 11:10

Täytyy aina miettiä, että miten viisaita nämä verotuksista päättävät ihmiset ovat. On ihan eri asia asua suurissa kaupungeissa, mutta kun mennään kauemmaksi kehä III:sta, niin työmatkatkin pitenevät huomattavasti. Ei kaikilla ole työpaikka pienen kävelymatkan tai julkisen liikenteen ulottuvissa.

Esimerkiksi itse asun Joensuussa, mutta päivittäinen työmatkani suuntaansa on 55 kilometriä. Tämä tekee viikossa 550 km ja tähän kun lisätään muut ajot, niin viikkotasolla kilometrejä tulee 750 km. Autoni on kulutukseltaan järkevä, keskikulutus vain 6,1 l/100km. Silti nykyhintatasolla (98E5, 1.612 €/l) kuukauden polttoaineet maksavat 300€. Se on aika kova hinta, kun mukana ei ole yhtään ylimääräistä ajoa. Minä vielä pärjään hyvin nykyisellä ansiotasollani kyseisillä kustannuksilla, mutta sääliksi käy pienempituloisia lapsiperheitä, joilla olisi varmasti rahalle muutakin käyttöä, kun maksaa veroja. Verojen käyttökin on hieman kyseenalaista, kun uutisia lukee?

Vieras

#417 Ei jumalauta.

04.03.2011 11:11

Ei ihmiset vissii oo huomannu, että suomessa ei oo mitää tietulleja etc. oliskoha ne bensaverorahat teiden kunnossapitoon?
Teemu Lehtonen
Vieras

#418 rosvousta

04.03.2011 11:12

Joo. mun mielestä ei ole enää kyse siitä mitä auto kuluttaa. Toi hinta on silti rosvousta. Nykyään työvoiman pitää liikkua pitkiä matkoja joka pvä töihin. Niinku verottaja multakin kysys, mikset liiku bussilla. Montaks timpuria on bussissa nähty kaikkine työkaluineen.. Näin työläistä taas ryöstetään jonkun ilmaston muutoksen turvin. Kyllä ilmaston suojelemiseksi muutoksen pitäisi olla isompi ku jonkun bensalaskun kasvattaminen. voisin ehkä hyväksyä tämän veron jos edes tiet olisi kunnossa.
Antti Turpeinen
Vieras

#419

04.03.2011 11:25

Kohta täytyy itse pyrkiä eduskuntaan laittamaan asiat järjestykseen.

Vieras

#420

04.03.2011 11:54

kuittaus
Vieras
Vieras

#421 Re: Hienoo!

04.03.2011 11:58

#68: Vieras... - Hienoo!

oikein!!!! olen sama mieltä

Mari Tapper
Vieras

#422

04.03.2011 11:59

Alkon hinnat saa mun puolesta nousta vaikka kaksinkertasex. Kunhan bensa pysyy kohtuudessa.
Marko Hakkarainen
Vieras

#423 Polttoaineen hinta sidottava indeksiin

04.03.2011 13:00

Vaatikaamme samaa kuin opiskelijat opintotukeensa, eli indeksiin sitomista! On ensin määritettävä kohtuullinen hinta polttoaineelle, ja siihen VALTION TAKAUS ettei hinnan nousut heittele samanlaisissa prosenteissa kuin nykyään. Yksinkertaistettuna siis, kun raakaöljyn hinta nousee, veroa lasketaan. Hinta pidetään siis lakisääteisesti tietyllä tasolla. Tällä pidetään Suomi liikkeessä, kansalaiset ainakin osittain tyytyväisenä ja kotimaiset yritykset pystyssä. Logistiikkakulut kun alkavat viedä yhä suuremman osan yrittäjän palkkapussista, koko työn mielekkyys kärsii.
Perussuomalainen
Vieras

#424

04.03.2011 13:04

Ottakaahan ihmiset kunnolla selvää asioista ennen ku alatte jossain nettifoorumeilla huutelemaan.
Suomi on ns. hyvinvointivaltio, jossa tämä "hyvinvointi"(ilmaiset koulut, tuet, ym.) kustannetaan verorahoilla.
Mieluummin mä maksan bensasta sen parikymmentä senttiä enemmän per litra, kun alan peruskouluista sun muista makselemaan.
vihreä
Vieras

#425 Bensan hinta ylös!

04.03.2011 13:05

Bensan pitäisi olla vielä paljon nykyistä kalliimpaa! Ja tämä pitäisi saada aikaan globaalisti tai ainakin EU-tasolla. Autoveroja voisi laskea ja bensaveroja nostaa. Alennukset pois rekkaliikenteeltä.