Seis_Tavase Pälkäne

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Seis_Tavase Pälkäne.

Jukka Ollikkala

#1 Seis_Tavase Pälkäne

28.07.2013 16:13

Veden puhdistumisesta Tavasen suorittama harjun oman pohjaveden kierrättäminen ei kerro yhtään mitään, sillä sadetettu / imeytetty vesi on ollut jo valmiiksi laadultaan erinomaista harjun luonnollista pohjavettä! Luonnollisesti myös kokoomakaivoihin kertynyt vesi on tällöin laadultaan erinomaista.

Luotettavaa testaustietoa veden virtaussuunnista, viipymästä harjussa ja todellisesta puhdistumisesta harjussa saadaan vain sadettamalla / imeyttämällä harjuun Roineen järvivettä ja vesimäärien on oltava muutamia kymmeniä prosentteja niistä vesimääristä, jota valmiissa tekopohjavesilaitoksessa tultaisiin käyttämään.

Koska Tavase ei ole testannut veden virtausta ja puhdistumista Roineen järvivedellä riittävän suurilla vesimäärillä, laitoksen toimintakelpoisuus on hyvin epävarma. Tämä yksin on riittävä syy luvan myöntämättä jättämisestä tekopohjavesilaitokselle.
kiion mikko

28.07.2013 17:58

TEKOPOHJAVESIHANKKEEN SIJOITTAMINEN KANGASALAN JA PÄLKÄNEEN JÄÄKAUTISTEN,AINUTLAATUISTEN HARJUJEN PÄÄLLE JA KUPEESEEN OLIS MONIN TAVOIN JA MUODOIN ERITTÄIN ISO,TYPERÄ JA KALLIS,KOSKAAN KORJAAMATOIN,PAIKALLINEN JA KANSALLINEN, SUOMALAINEN SKANDAALI! SITÄ EI SAA PÄÄSTÄÄ TAPAHTUMAAN!

TUOHON TUHOISAAN,JO TÄHÄNKIN MENNESSÄ LUKUISIA HARMEJA, MIELIPAHAA JA TUHOJAKIN TUOTTANEESEEN HANKKEESEEN TÄHÄN MENNESSÄ TUHLATUILLA MILJOONILLA EUROILLA JA SUUNNITTELUUN HUKATULLA TYÖMÄÄRÄLLÄ OLIS VIISAASTI SIJOITTAEN SAATU KÄYNNISTYMÄÄN PIENIÄ PAIKALLISIA KAKSVESISYSTEEMEJÄ. NIISSÄ TALOUKSIEN RUNSAIN MÄÄRIN HYÖDYNTÄMÄ, MONIKÄYTTÖINEN TALOUSVESI SAATAISIIN LÄHIVESISTÖISTÄ EDULLISESTI SELLAISENAAN. VAIN JUOMAVESI PUMPATTAIS,SUODATETTAIS PUHTAISTA POHJAVESISTÄ.

JUOMAVESILAATUISEN VEDEN TARPEEN OSUUS KAIKESTA KÄYTTÖVEDESTÄ ON VÄHÄINEN. EHKÄ JOPA ALLE VIIS PROSENTTIA.

MYÖS YKSITYISTALOUKSISSA ON LOPETETTAVA VEDEN TUHLAUS. MYÖS YKSITYISTALOUKSISSA ON MAHDOLLISTA VETTÄ KIERRÄTTÄÄ, VÄHINTÄÄN KAHTEEN KERTAAN KÄYTTÄÄ. PESUVEDET ESMERKIKS VESSANPÖNTTÖJEN HUUHTELUUN.

KAUPUNKIMAISISSAKIN OLOISSA VÄHITELLEN SIIRRYTTÄVÄ VEDETTÖMIIN EKOHUUSSEIHIN.

SÄÄSTYNEILLÄ SUURILLA VESIMASSOILLA VOIDAAN VESIVOIMAA/SÄHKÖVIRTAAKIN RUNSAIN MÄÄRIN TUOTTAA.

31.07.2013 10:12

Turhuuksien turhuus:Tavase
herra 147 Pekka V.

31.07.2013 19:42

Tavasen voisi jo kopauttaa poikki. Muutaman nousukkaan virkamiehen aivoitus ja kuningasidea,luottamusmiehet(edustajat)heikkoja eivät uskalla pistää asiaa poikki.Tulee tamperelaisille kallista "valepohjavettä",pälkäneläisille vain haitat ja hankaluudet.

01.08.2013 11:29

En kannata hanketta koska se turmelisi pälkäneen syrjän harjun ja veisi monelta työ paikan teollisuus alueelta.

02.08.2013 10:27

Eikö Porvoon- ja Säkylänharjun pilaaminen riitä, pitääkö kaikki kaunis pilata? Mulla on VHS-nauhalla esimerkki Porvoonharjun pilaamisesta. Miksi pintavettä ei puhdisteta? Miksi meidän arvokas pohjavesi pitää pilata? Hirveä vääryys tapahtu, jos tuokin harju pilataan. Miksi eivät vie "vesitehdastaan" Pyynikinharjulle, jos Tampereella sitä vettä käytetäänkin?? Siellähän on harju omasta takaa??

04.08.2013 15:18

Vaikka asun Orivedellä en halua Pälkäneen luontoa tuhotavan. Kauan sitten Pälkäneellä asunut.