Turun päivystävä eläinlääkäriasema vaihtoon!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Turun päivystävä eläinlääkäriasema vaihtoon!.


Vieras

#26

02.08.2013 20:35

Samaa mieltä
chihu

#27 rahastusta

02.08.2013 20:36

Jouduin koirani kanssa menemään yhtenä vkl päivystykseen, koska alkoi muistuttamaan lähinnä raatoa, meni yhtäkkiä todella huonoksi. Oksenteli, ei saanut kakittua, valtava paise mahan alla ja koira ihan poikki.. kun pääsimme salosta asti paikan päälle, jouduimme odottelemaan reilun tunnin että lääkäri tuli edes katsomaan tilannetta, sitten otettiin vain verikokeet ja laitettiin tiputukseen ( ei siis minkäänlaisia tutkimuksia ja itse pidin huolen että tiputus toimii) ja koko mahtava lysti 240 € ?? Vähän ihmettelen tota hinnoittelua, vai maksaako jonottaminen ja oleskelukin sen 70 € /h ?? Seuraavaksi vaikka helsinkiin asti...!

Vieras

#28

02.08.2013 20:42

Ei todellakaan ammattitaitoista porukkaa töissä! En vie mitään eläintäni kuin välttämättömässä pakossa kyseiseen paikkaan... Näin kävi koiranpennun oltua vain muutaman päivän kotona, pentu oli kuihtua kasaan, vei kyseiselle asemalle, ja sieltä sai välttämättömän hoidon sentään onneksi, mutta seuraavana päivänä OIKEALLE eläinlääkärille mennessä he ihmettelivät päivystävän eläinlääkäriaseman määräämiä antibiotteja, kyseisia antibiotteja ei missään tapauksessa saisi määrätä noin pienelle pentukoiralle.. USKOMATONTA toimintaa, ja tämäkin vielä pientä siihen nähden, mitä kaikkea olen ystäviltä ja tutuilta kuulut kyseisestä paikasta.

Vieras

#29

02.08.2013 21:17

En ole itse käynyt Tuhatjalassa kuin koiran kanssa rokotuksessa. Koira on pentu ja halusin käyttää parissa eri paikassa Turussa rokotuksessa, jotta tietää vähän että millaisia paikkoja löytyy. Vaikka rokotus ei ole iso toimenpide, jäi meille silti huono maku palvelusta kys. Paikassa verrattuna muihin paikkoihin. Sisään mennessä vastaanotto oli aika nihkeää eikä meille kerrottu että kummalla puolella pitää odottaa. No odotettiin tietenkin aivan väärällä puolella mutta lääkärin huudellessa löydettiin oikeaan paikkaan. Lääkäri ei ottanut kontaktia koiraan vaan oli etäinen. Sirua ei lukenut ollenkaan, vaikka aiemmin muissa paikoissa se on aina luettu. Lääkäri ei myöskään uskaltanut katsoa koiran hampaita, vaikka mitään varsinaista syytä olla katsomatta ei ollut (=pieni reilu 4 kg painava koira joka ei käyttäytynyt aggressiivisesti tai muuten uhannut). Muutenkin minulle jäi huono vaikutelma paikasta ja sanoinkin rokotuksen jälkeen etten halua toista kertaa mennä. Harmi että on päivystävä.
johnu

#30 turun tuhatjalka

03.08.2013 05:45

vein keväällä 2013 koirani päivystykseen koska koira hengitti raskaasti.odotimme tunteja ja viimein hoitaja tuli antamaan koiralle tiputuksen ja kipulääkettä? muutaman minuutin kuluttua koiran sydän rupesi hakkaamaan ja hengitys muuttui läähättäväksi.juoksin hakemaan lääkäriä joka otti koirasta samantien kuvat.diagnoosi oli nestettä keuhkoissa.sai lääkettä ja olo rupesi kohentumaan.koira jäi tarkkailtavaksi ja soitin keskellä yötä koirani vointia asemalle koska kukaan ei ollut voinut soittaa takaisin vaikka niin olivat luvanneet.sain hakea koiran yöksi kotiin.aamulla menimme uudestaa hakemaan lääkettä ja koira jäi sinne hoitoon koska itselläni oli töitä.yövuorossa ollut lääkäri soitti perääni ja sanoi koiran voivan hyvin.tällä välin oli lääkäri vaihtunut ja kolmen tunnin päästä tulee soitto että nyt pitäisi tulla,koira voi niin huonosti että tuhatjalassa ei voida tehdä enää mitään,ainoa vaihtoehto on lähteä helsinkiin tehohoitoon.lähdimme mieheni kanssa hakemaan koiraa ja pyysimme heitä laittamaan koiran kuntoon matkaa varten.perille päästyämme näky oli kamala.koira kirjaimellisesti veti viimeisiä.kysyin lääkäriltä kannattaako lähteä helsinkiin asti viemään koiraa,niin huonossa kunnossa koira oli.lääkärin mielestä kannatti ja samalla jatkoi kissan kastraatiota joka tapahtui samassa huoneessa..?tilasimme taksin ja kas kummaa paperit eivät olleet valmiina.tulostin ei toiminut ja ei päästetty matkaan ennen laskun selvittelyä..aikaa kului vaikka tiesin alitajunnassani matkan olevan jo turha.koirani kuoli matkalla.lasku tuli,mutta kukaan ei jälkikäteen kysynyt miten kävi.miten tervehtyvän koiran tila voi kääntyä kuolemaan johtavaksi kolmessa tunnissa? kysyin vielä lähtiessäni etteivät he vaan ole antaneet opiaattipohjaisia kipulääkkeitä keuhkoista kärsivälle koiralle?? vastaus oli: eeeih, odotas, ei olla. eli ovat.niin tekivät jo aikaisemmin illalla.lääkärit (eivät kaikki) ovat pöyrityttävän epäpäteviä tuhatjalassa.välinpitämättömyys on puistattavaa.miksi he haluavat päivystää vaikka tuhatjalassa ei ole hoitokalustoa siihen???tästä lähin odotan aamuun että toinen lääkäriasema avautuu,eläintäni en kyseiseen laitokseen enää vie missään tilanteessa.

Vieras

#31

03.08.2013 08:22

Kahden kääpiökokoisen koirani synnytyksessä olen päivystysaikaan joutunut menemään Tuhatjalkaan. Ensimmäisellä kerralla lääkäri ei rauhoittanut koiraa ennen kanyylin asettamista ja kesti puoli tuntia ennen kuin se saatiin paikalleen ja nukuttamiseen meni pitkä aika, kun koiralla adrenaliinit huipussa. Synnyttävä narttu oli tosi tuskainen! Heräämiseen meni puoli vuorokautta.
Toisella kerralla lääkäri ehdottomasti halusi avittaa luonnollista synnytystä ja sai pennun puoliväliin synnytyskanavaa, mihin se sitten juuttui, tehtiin sektio, jonka jälkeen juuttunut pentu irrotettiin kuolleena. "No sait sentään kaksi elävää pentua!" oli lääkärin kommentti...
Nartun koko vatsa jouduttiin avaamaan ja kokoonkursimiseen meni tunti. Huh huh! Toivon, etten ikinä enää joudu menemään tuonne synnytysasioissa!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

03.08.2013 08:32


-tanya-

#33

03.08.2013 09:37

mun koirallani todettiin n. kuukausi sitten epilepsia.. sai useita kohtauksia päivän aikana ja marssittiin illalla Tuhatjalkaan päivystykseen.. kahden tunnin ja muutamien verikokeiden jälkeen heidän lausuntonsa on, että koiralla EI ole epilepsiaa. No, lähdettiin kotiin ja seuraavana yönä tuli taas kaksi kohtausta. Aamulla Raision Vettoriin jossa koira oli tarkkailussa 5h ja josta soitettiin, että on ilmiselvä epilepsia.. Koira sai lääkkeet ja voi nyt hyvin :) Tuhatjalka laskutti 300e turhanpäiväisestä pa*kasta ja Raision Vettori 130e loistavasta hoidosta ja lääkkeistä! En todellakaan voi suositella Tuhatjalkaa kenellekkään, henkilökunta oli ammattitaidoton, vähättelevä ja epäasiakaspalvelumainen. Lisäksi, Tuhatjalassa koirani jouduttiin rauhoittamaan.. lopputulos oli se, että kolme tuntia "rauhoittavan" jälkeen koirani rauhottui.. tiedä sitten mitä mömmöä siellä antoivat.

jjhou

#34 Re:

04.08.2013 13:33

#24: -

Siitä nimenomaan on haittaa, siksi sitä ei suositella. Et jos sun kissan munuaiset poksahtaa, ni syy ei sillä kertaa ole eläinlääkärin.

Diana & reipas 11-vuotias hännänheiluttaja

#35 Kun hätä on suurin..

05.08.2013 13:20

Jouluaatto iltana 2011 jack/parsonrussellinterrieri hyökkäsi perhoskoirani kimppuun ollessamme kävelyllä. Terrierin hampaat repivät kolmikiloisen koirani molemmille puolille reiden kohdalle valtavat verta vuotavat haavat. Paniikissa siinä sitten soitettiin Tuhatjalkaiseen Salosta käsin, että lähdetäänkö ajamaan.. Kukaan ei vastannut. Puheluita tuli soitettua kolme ja edes vastaajaviestiä ei ollut kertomassa (esim.) "Emme valitettavasti pääse vastaamaan, jos lemmikilläsi on hengevaara, voit tulla päivystykseen".

Lopulta saimme Perniöstä eläinlääkärin kiinni ja sinne sitten lähdettiin hoitoa hakemaan. Eläinlääkäri pelasti koiramme, vaikka ei saanut sitä edes tippaan, kun ei ollut pienelle tarkoitettua välineistöä. Teki operaatiot suuremmille eläimille tarkoitetuilla välineillä (sanoi sivussa, että näin pieni kyllä kuuluisi Tuhatjalkaan) ja leikkeli kumihanskasta katetrin, kun ei ollut riittävän pientä. Koira tuli kuntoon. Ja aiempia tekstejä lukiessa pitänee mitä ilmeisimmin huokaista helpotuksesta, että päädyimme Perniöön, vaikka lääkäri siellä kysyikin ensimmäiseksi koiran iän kuultuaan (9v.) epäluuloisena, että "mutta te siis haluatte, että yritän pelastaa?" - Ihan niin kuin kyyneleeni, eivät olisi sitä jo kertoneet.
Tyytyväinen

#36 Hyvää ja palvelua saanut

05.08.2013 23:35

Meillä chihu oli leikattavana Liedossa aamusta, minkä jälkeen koira muuttui vain huonovoitisemmaksi illan edetessä. Soiteltiin leikanneelle lääkärille ja ohjeita tuli juottamisesta sokerin suuhun tunkemiseen. No näistä poppakonsteista ei mitään apua ollut ja koiran hengitys vain muuttui raskaammaksi. Koitettiin uudestaan saada Liedon lääkäri kiinni mutta aina vaan varattua.. Lopulta soitettiin ONNEKSI tuhatjalkaan missä koira saatiin kuntoon yön aikana. Keuhkoissa oli nestettä. Vaikka oli viikonloppu ja yö niin silti selvittiin jollain 200€:llä. KOSKAAN VIE MUUALLE KUIN TUHATJALKAAN.
Surullinen ja vihainen ex-koiranomistaja

#37 Re: Hyvää ja palvelua saanut

06.08.2013 09:45

#36: Tyytyväinen - Hyvää ja palvelua saanut

Hieno homma jos saitte hyvää palvelua ja selvisitte noi halvalla. Jos olet näitä muita kommentteja lukenut niin niiden perusteella teillä kävi tuuri... Itse maksoin koiran pissatulehdusdiagnoosista 450€. Ja ei ollutkaan pissatulehdus vaan DIABETES, arvatkaapa auttoiko Tuhatjalan antibiootit siihen????? Verikokeet kyllä otettiin joista diagnoosi olisi selvinnut jos joku olisi viitsinyt niitä lukea ja meille kertoa, itse en maallikkona ymmärtänyt niistä luvuista mitään. No onneksi koiramme tila todettiin toisessa paikassa samantien, mutta olikin jo liian myöhäistä ja rakas koiramme jouduttiin lopettamaan. KIITOS TUHATJALKA RAKKAAN LEMMIKKIMME JA LASTEMME PARHAAN YSTÄVÄN HUIPPUHOIDOSTA!!!!!!!!!!!!!!

Kauhistunut

#38

06.08.2013 10:51

Noilla taksoilla, jotka päivystyksen siirryttyä kaupungilta tuonne vähintään kolminkertaistuivat, pidän todellisena riskinä sitä, että lemmikkejä jätetään hoidattamatta akuutisti.

Itse olen maksanut tuolla päivystysaikana koiran viidestä tikistä 350e, ja kuudesta 450e. Olen ollut mukana myös koiran lopetuksessa, joka 12kg koiran ollessa kyseessä kesti tunnin ensimmäisestä piikistä. Omistaja seurasi touhua kauhistuneena vieressä.

Vieras

#39

06.08.2013 12:23

Itse oon kuullut myös noita ikäviä kommentteja kyseisestä eläinlääkäriasemasta. :( Meidän kohdalla kuitenkin on kokemukset täysin päinvastaisia: kolme kertaa on koira yöpäivystyksessä saanut hyvää hoitoa, kun taas aikaisemmin päivällä on toiselta eläinlääkäriltä lähetetty kotiin vedoten siihen ettei hoitoa tarvita. Uskoisin ennemmin, että kyseessä on yksittäisten eläinlääkärien tekemät huonot päätökset, ja niitä huonoja eläinlääkäreitä löytyy valitettavasti monesta paikkaa. On tietenkin hyvä että asia nostetaan esille, mutta en tiedä miten päivystyspaikan vaihtaminen asiaan auttaisi... Samoihin ongelmiin valitettavasti törmää muuallakin. Ja voin vaan kuvitella kuinka hirveää on lemmikin menettäminen kyseisellä tavalla...
Mia K

#40

06.08.2013 12:40

Olen itse kuullut paljon negatiivista palautetta ko. ketjun antamasta hoidosta. Olen itse käyttänyt Turun Tuhatjalan palveluksia yhden kerran (koiralla kipushokki/ auton töytäisy) ja saamani palvelu oli moitteetonta. Hoitoonpääsyssä, diagnoosissa ja hoidossa ei myöskään moitteen sanaa.
Pipe

#41

06.08.2013 14:50

Olen kuullut kauhutarinoita, mutta itse onneksi en ole käyttänyt. Meinasin viedä mussuni hoitoon sinne, mutta koska "ympärivuorokautisesta" päivystyksestä ei vastattu vaikka soitin alinomaan parin tunnin sisällä. Soitin toiseen paikkaan ja heti vastattiin!
Turussa tarvitaan hyvällä paikalla olevaa eläinlääkäriasemaa - mutta LUOTETTAVAA ja AMMATTITAITOISTA.
Riikka

#42

06.08.2013 19:25

Olen lähettänyt linkin adressista myös Turun kaupungille. Aikoivat otta adressin viimeistään silloin huomioon kun sopimus Tuhatjalan kanssa loppuu, ja kilpailuttavat uudestaan pieneläin päivystyksen.
Vieras

#43 Re:

06.08.2013 20:34

#31: -  

 

#31 Kanyyli laitetaan synnyttävälle nartulle ehdottomasti ennen koiran rauhoittamista pentujen turvallisuuden vuoksi, sillä rauhoittava esilääkitys vaikuttaa myös pentuihin. Usein nartun mahasta myös ajellaan karvat ja tehdään ensimmäinen pesu ennen rauhoitusta, jotta varsinainen nukutus jäisi mahdollisimman lyhyeksi. Sektiossa koiran maha on avattava "kokonaan", jotta kohtu saadaan avattua ja pennut nopeasti ja turvallisesti ulos. Kohdun sekä pitkän leikkaushaavan ompeleminen vie oman aikansa ja ompelun jälkeen kestää toki hetken ennenkuin emo saadaan turvallsesti pois leikkauspöydältä pentujen luo. Tällöin kiireellisin vaihe eli pentujen ulos saaminen on jo ohi ja leikkausalissa keskitytään narttusi anestesian valvontaan ja siitä heräämiseen.

Anonyymi

#44 Re:

07.08.2013 06:10

#39: -

Mutta miten voi olla että niin moni niistä huonoista kokemuksista osuu juuri Tuhatjalkaan? Kaikki ell tekevät virheitä, mutta lähes poikkeuksetta Tuhatjalasta kuulee huonoja kokemuksia hoidosta ja palvelusta(tämä ainakin olisi helppo korjata!), kun taas sitten puhutaan esim Vettorista, Koira-ja kissaklinikasta, Eläinsairaalasta, kokemukset ovat taas päinvastaisia.


Vieras

#45

08.08.2013 05:58

Henkilökohtaisia kokemuksia löytyy Tuhatjalasta kissan akuuttisentilanteen huonosta hoidosta!

Vieras

#46 Re:

08.08.2013 07:07

#1: -

Jätän nyt vetoomuksen toistaiseksi allekirjoittamatta mutta kerron oman tapaukseni, koska alkaa tuntua että asiaa voisi hieman penkoa.

Odotin yhden kanin kanssa ko. eläinlääkäriasemalla päivystysaikaan pari tuntia, kun kani oli todella heikkona eikä ollut syönyt mitään paitsi tukiruokittuna. Kani voi kuolla pahimmillaan muutamassa tunnissa syömättömyyden seurauksena mahassa räjähdysmäisesti lisääntyvän bakteerikannan takia. Tuolloin ei otettu mahasta kuvaa (vaikka pyysin/ehdotin) tai mitään muutakaan, kotiin pakkoruokintaohjeiden kanssa vaan. Tuloksena hetkellinen toipuminen ja sen jälkeen uusi romahdus, mihin kani sitten pitikin (toisella eläinlääkäriasemalla) lopettaa. Lopettaa ei vain ehditty, vaan voimat olivat niin lopussa että kuoli jo rauhoituspiikkiin. Ymmärrän, että päivystävillä asemilla on kiire mutta palvelun tasoissa on suuria eroja, niin siinä miten asiakas otetaan vastaan kuin siinäkin, miten tutkitaan. Nämä voivat olla sattumia, mutta ei mulla ainakaan ole mistään muusta turkulaisesta klinikasta ihmeempää valitettavaa. Eri paikkoja on tullut vuosien varrella kierrettyä ja yleensä juuri päivystysaikaan...


Vieras

#47 Meillä hyviä kokemuksia

08.08.2013 07:13

Mulla ei sitten taas ole mitään pahaa sanottavaa Tuhatjalasta, ihan päinvastoin. Olemme joutuneet koiran kanssa kahteen otteeseen turvautumaan päivystykseen; kerran xylitol-myrkytyksen vaaran vuoksi ja toisen kovan oksentelun. Molemmilla kerroilla palvelu on ollut ihan ensiluokkaista, hoitajat ystävällisiä ja lääkärit ammattitaitoisia. Todella pöyristyneenä siis luen tällä hetkellä käytävää keskustelua kyseisestä lääkäriasemasta!
TÄH??????

#48 Re: Re:

08.08.2013 07:16

#46: - Re:

No eikö olisi ihan aiheellista ALLEKIRJOITTA???????????????????

Ei ymmärrä..............


Vieras

#49 Re: Re: Re:

08.08.2013 07:21

#48: TÄH?????? - Re: Re:

Minä en allekirjoita tätä niin kauan kuin pohjalla vain yksi oma huono kokemus. Sellainen voisi tulla mistä tahansa eläinlääkäriasemasta. Mutta mielelläni en toista kertaa enää mene ko. lafkaan enkä vie rahojani sinne.

virve

#50

08.08.2013 08:17

Itse en ole saanut huonoa enkä hyvää palvelua kys firmasta. Ei ole onneksi ollut tarvetta. Tyttären koira pelastettiin tuolla, onneksi! Allekirjoitin kuitenkin, koska olen kuullut niiiiinpaljon näitä huonosti hoidettuja juttuja, että JOS joskus joutuu käyttämään päivystävää, eli Tuhatjalkaa, niin olisi kiva että nämä asiat olisivat parantuneet. Toivottavasti Tuhatjalan henkilökunta/omistajat ottavat tämän adressin vakavasti ja pyrkivät korjaamaan virheensä.