Kyselyt / Tulisiko maahanmuuttajien vastaanottamista ja tukemista verovaroin tiukentaa? / Kommentit


Vieras

#1

17.08.2013 19:02

Suomi hyysää turvapaikan hakijoita. Heidät pitää laittaa tekemään jotain tuottavaa työtä leipänsä eteen, koska he eivät maksa veroja. Eihän heidän hyysäämiseensä ole meillä varaa. Kaiken lisäksi monet heistä haluavat tehdä työtä. Ei ole mitään mieltä antaa heille kaikki ilmaiseksi, kun he eivät sitä edes pyydä. Pyytämisen oppivat vasta kun vastaanottokeskuksessa oppivat sen muilta. Olen sen itse nähnyt

Vieras

#2

14.10.2013 17:46

Meillä ei ole mitään velvollisuutta ottaa maahanmuuttajia tänne. Varsinkaan verorahoilla! Ymmärtäisin, jos mamut otettaisiin EU:n sisältä, mutta huhhuh, ei meidän rahat kerta kaikkiaan riitä tuommoseen. Me annetaan niille pala kakusta, mutta ne vie koko kakun ja pöllii vielä hopeatarjottimen kaiken lisäksi.

Vieras

#3

13.11.2013 15:16

Mieluummin maahanmuuttajia muista Euroopan maista kuin Euroopan ulkopuolelta. Siten tänne tulisi enemmän työ- ja sulautumishaluisia kunnon ihmisiä.

Vieras

#4

20.11.2013 20:09

Vastaanottoa ei tarvitse rajoittaa paljoakaan, mutta korvauspolitiikka on ihan poskellaan. samalle viivalle työttömyyskorvauksien määrällä ei mitään erityiskohtelua. Luulisi maahanmuuttajien elinolojen olleen huonompia omassa maassaan kun tänne tulevat. Varmasti pitäisi siis pärjätä samoin ansioin kuin alkuperäisenkin kansalaisen joka on veronsakin jo maksanut tähän maahan.

Vieras

#5

05.01.2014 23:01

Mä vaan oon tätä mieltä, oh gosh huono omatunto.

Vieras

#6

07.01.2014 19:52

Kaikkien kuuluu selvitä taloudellisesti itsenäisesti, jos muuttavat työn perässä.

Vieras

#7

21.01.2014 12:51

Minä haluaisin nähdä tutkimuksen "mitä maahanmuutto maksaa" tänä päivänä. MOT teki arvioinnin noin neljä vuotta sitten .Silloin hinnan laskettiin olevan noin 1000 miljoonaa Euroa/vuosi.
Tällaisia summia rahaa on vuositolkulla lainattu jotta Suomeen saadaan lisää pakolaisia. Laskun maksaa nykyiset ja tulevat sukupolvet! Minulle ei koskaan ole selvinnyt miksi näin tehdään

Vieras

#8

21.01.2014 17:58

täällä on omaia maankansalaisia jo tarpeeksi kusessa. omat ensin sitten muut

Vieras

#9

04.02.2014 14:21

Me kanta suomalaiset olemme kohta heikoimmilla"jäillä" kuin maahanmuuttajat. Heille riittää rahaa ja asuntoja, mutta kantaväestö unohdetaan, kuten vanhukset.
Supe

#10

17.02.2014 17:47

Me suomalaiset olemme jo heikoilla. Vaikka kuinka esittää lippua ja lappua, Kelalta ei heru
pienintäkään tukea. Maahanmuuttajilta ei edes vaadita hakemuksia, eikä mitään todisteita, eikä selvityksiä, miksi tarvitsevat tukea. Mielestäni pitäisi julkaista, paljonko maahanmuuttajat, paperittomat, sairaat, kerjäläiset ymt tulee Suomelle maksamaan?

Vieras

#11

01.03.2014 14:27

Ainakin sellaisten maahanmuuttajien, jotka tulevat tänne elintasopakolaisiksi.

Vieras

#12

20.03.2014 22:49

Kyllä se on ihan tarpeeksi tiukkaa. Muu on (vaali)propagandaa.

Vieras

#13

26.03.2014 09:47

Suomessa oma kansa nääntyy ja riutuu. Niin kauan ku omia ei hoideta ja huolleta niin ei loisia tänne asumaan verovaroin. Ja ei ilmaista koulutusta maahanmuuttajille! Takaisin kotimaahan työttömäksi elämään.

Vieras

#14

28.03.2014 17:09

Ei ainakaan ns. elintasopakolaisia tarvitse tukea.

Vieras

#15

09.04.2014 20:44

Ei ole ilmaisia asuntoja ja ruokia, vai onko joillain ryhmillä?

Vieras

#16

27.05.2014 16:04

Ehdottomasti KYLLÄ! Onhan valtiolla vmuutenkin jo velkaa niin siihen vielä mamuja päälle, ei niille!

Vieras

#17

03.06.2014 06:40

Mielestäni pitäisi ottaa brittien malli, eli jos ei ole näyttoä että pystyy elättämään itsensä ja perheensä, niin maahan ei ole tulemista.
Freman

#18 Ei vastikkeetonta hyysäämistä

07.06.2014 20:14

Ainoastaan työtä vastaan voisi ottaa ja ei mitään perheen (eli käytännössä siis koko suvun tai kylän yhdistämistä). On täysin epäoikeudenmukaista, että esim. minä joudun edelleen raatamaan töissä täyttä päivää, vaikka olen jo iäkäs ja monisairas ja työuraa takana 40 vuotta. Silti minä mukamas tulen liian kalliiksi, kun pääsen eläkkeelle (tai paremminkin jos pääsen... ellen kuole ylirasitukseen ja unen puutteeseen ennen sitä). Minua ei muka olisi varaa elättää!?!?!?!?!?!

Minä olen itse itseni elättänyt ja maksanut työeläkemaksuja 14 -vuotiaasta saakka. Eiköhän ne rahat fiksusti sijoitettuina riitäisi sen 10 v., minkä minä ehkä enää kidun hengissä, jos pääsen eläkkeelle. Minä olen tehnyt kaikkeni, jotta tämä yhteiskunta pysyisi pystyssä ja lisäksi vielä työskennellyt rankalla alalla, jota voi palkkauksen suhteen jo katsoa hyväntekeväisyysalaksi. Miten voi olla mahdollista, että minä en pääse edes osa-aikaeläkkeelle, mutta tänne otetaan koko ajan lisää porukkaa, jotka tulevat valmiiseen pöytään, minkä eteen eivät ole tehneet mitään eivätkä heidän vanhempansakaan...

Sosiaaliturvan jakaminen heille, jotka eivät ole olleet sitä rakentamassa on täysin kestämätöntä ja järjetöntä. Siitä esimerkkinä virolaisten lapsilisät, jos joku perheestä sattuu käymään töissä Suomessa!!!!!!!!!!!!???????

On me vaan aikamoiset idiootit päättäjiksemme valittu! - Paitsi siis minä en ole valinnu. En ole äänestänyt milloinkaan puoluetta, joka on hallituksessa nyt tai oli edellisessä hallituksessa. Aina on löytynyt parempi vaihtoehto.

Vieras

#19

11.06.2014 21:04

En itse olettaisi saavani tukea suomalaisena maahanmuuttajana ulkomailla, joten miksi hekään saisivat. Ulkomaalaisia on Suomessa minusta likaa.

Vieras

#20

12.06.2014 20:46

vaib poliitikoilla on hyöty,, koska maahan muuttajat on äänestys valtti..kokoomuslaiset ym.. on kovia nokkiin puolueeseen ääniä maahanmuuttajilta.. uskokaa ne muutajat ei sais äänestää olisko maassa miten paljon heitä.. miksei venäjä ota maahan muuttajia lännestä päin. minusta olisi reilua heidän mennä myös sinne.... ei taitais paljo puolue tukia tulla...

Vieras

#21

23.08.2014 08:34

Tämäkin riippuu ihan tilanteesta. Itse jouduin eroamaan Englantilaisesta tyttöystävästäni, koska maahanmuutto suomeen oli yksinkertaisesti LIIAN VAIKEAA.

Pienessä kaupungissa on miltei mahdotonta saada tarvittava työsopimus, ja mitä muuta siinä nyt sitten tarvitsikaan.


Vieras

#22

25.08.2014 12:37

AIVAN LIIKAA TUETTU ESM. VENÄLÄISIÄ.

Vieras

#23

14.09.2014 13:40

Eikö tässäkin olisi säästön paikka vaikka sihen asti kunnes taas talous kunnossa. Näinhän tehdään jo kotitalouksissakin.
Lumelasten puolesta

#24

04.11.2014 22:11

Lumeliitot on vaiettu ongelma. Jo 2003 tehdyssä sosiaali- ja terveysministeriön selvityksessä todettiin, että suomalaiset oli tulleet petoksen uhreiksi ja hyväksikäytetyiksi. Lapsi takasi poikkeuksetta maahantulijalle edun kansalaisuuden saamisessa ja täydet sosiaaliedut ilman pelkoa kiinnijäämisestä. Saksassa oli jopa tavattu turkkilainen lumeavioliittoja järjestävä liiga. Suomessa perheväkivalta oli lumeliitoissa yleistä, yleensä suomalainen hävisi omaisuudenjaossa, vaikka jo silloisella perhe- ja avioliittolainsäädännöllä oltaisiin voitu tuomita toisin. Suomi oli tutkimuksen ainoa maa, joka ei asettanut liitoille minkäänlaisia vaatimuksia tai jälkiseurantaa. Esim. USA:ssa lumeliitosta saattoi saada 5 vuotta vankeutta ja/tai 50.000 dollaria sakkoa. Vuoden 2004 ulkomaalaislakiuudistusta perusteltiin sillä, että liitot päättyivät heti pysyvän oleskeluluvan saannin jälkeen. Käytännössä mikään ei ole muuttunut. Uutta selvitystä ei ole tehty, mutta käytäntö on osoittanut, että vaikka kaksinnainti maassa on rikos, maahanmuuttajan päällekkäiset perheet (avo- ja aviojärjestelyillä ja lähtömaan lainsäädäntöä hyväksikäyttämällä tämä on mahdollista) katsottiin maahanmuuttajalle eduksi: mitä enemmän lapsia siittää, tarvittaessahan tämä käy hyvinkin nopeasti, sitä vahvempi side maahan on ja sitä varmemmin saa jäädä. Tätä ei epäröidä käyttää härskisti hyväksi.

Lapset syntyvät hyväksikäytöstä hyväksikäytettävistä, ja petoksesta palkitaan Suomen kansalaisuudella ja runsaalla taloudellisella hyödyllä. Varoja tulijalla on poikkeuksetta aina niin vähän, että elatusapu määrätään alle minimiin ja oikeudenkäyntikulut valtion kassasta. Sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka oikeus olisi todennut luotettavasti toteennäytetyksi, että maahanmuuttajalla on tuhansien eurojen ristiriita menojen ja tulojen välillä. Päinvastoin, siitä palkitaan toimeentulotuella. Lapsen ja elatusmaksujen laiminlyönti, alistaminen, eristäminen, kiristäminen, hyväksikäyttö, uhkailu ja mitä moninaisempi henkinen väkivalta saa jatkua aikuisikään lapsen oikeutena. Uhria painostetaan uuden luottamussuhteen rakentamiseen hyväksikäyttäjäänsä huostaanoton uhalla. Tämä siitä huolimatta, että oikeus on todennut, että lumevanhempi ei ole osallistunut lapsen hoitoon eikä ole ollut läsnä lapsen elämässä avioliiton aikana. Yhteishuolto on päivän sana ja siihen pakotetaan. Perhehelvettiä jatketaa yhteiskunnan toimesta aikuisikään, edes rikollisuus ei vähennä maahanmuuttajan asemaa yhteishuolto- ja tapaamisoikeuksissa. Lumeliittojen on voitu osoittaa lisäävän lapsikaappauksen uhkaa, mikä sairastuttaa vähitellen sekä lapset että heistä huolehtivan vanhemman. Kun lapsi kasvaa, hän oppii ymmärtämään taustansa ja totuus perhehelvetistäräjähtää silmille. Näitä tikittäviä aikapommeja maassamme kasvaa jo tuhansia.

Lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa, mutta vain, jos se on lapsen edun mukaista. Oikeus ei myöskään saa muodostua lapsen velvollisuudeksi olla vanhemman saatavilla silloin, kun vanhempi niin haluaa. Käytännössä jos lapsi tarvitsisi vanhempaa, vanhemmalla ei ole mitään velvollisuuksia lasta kohtaan. Lapsen etu ja lapsen oikeus eivät kohtaa lastensuojelussa.

YK:n ihmisoikeusjulistus velvoittaa valtiota estämään lasten laittomat maastaviennit. Lasta tulee suojella taloudelliselta sekä kaikilta muilta hänen hyvinvointiaan uhkaavilta hyväksikäytön muodoilta sekä välinpitämättömältä ja huonolta kohtelulta. Sopimusvaltiot ryhtyvät kaikkiin asianmukaisiin toimiin edistääkseen minkä tahansa laiminlyönnin, hyväksikäytön, pahoinpitelyn, kidutuksen tai muun julman, epäinhimillisen tai halventavan kohtelun tai rangaistuksen uhriksi joutuneen lapsen ruumiillista ja henkistä toipumista sekä yhteiskunnallista sopeutumista. Toipumisen ja sopeutumisen on tapahduttava ympäristössä, joka edistää lapsen terveyttä, itsekunnioitusta ja ihmisarvoa. Lapsen tulee saada kasvaa ympäristössä, joka tukee lapsen tervettä fyysistä, psyykkistä, moraalista ja sosiaalista kehitystä. Lumelasten kohdalla yksikään näistä ihmisoikeusjulistuksen artikloista ei toteudu!


Vieras

#25

05.12.2014 08:58

Liian paljon on joukossa elintaso pakolaisia, jotka härskisti käyttään hyväkseen Suomen liian löysää sossu toimintaa omat alkuperäiset kansalaiset saa kärsiä heille ei riitä rahaa , mutta kyllä oletettavasti terroristeille löytyy.