Enjalantallille maneesi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Enjalantallille maneesi.

Janina Tainio

#1 Enjalan maneesihankkeesta

17.09.2008 13:59

Enjalan Tallin maneesihanketta koskeva tiedoite on tulossa www.enjalantalli.fi sivustolle keskiviikon 17.9.2008 aikana.
Kaupunginhallituksen kokouksen pöytäkirja on luettavissa www.kerava.fi sivulta.
- Enjalan Tallin nettisivujen ylläpito -

Henkilökohtaisesti en voi kuin ihmetellä kaupunginhallituksen päätöstä.
Asiaa on varsinaisesti vastustanut vain yksi naapuri. Voiko yksi ihminen (kuka käsittääkseni ei edes asu kyseisellä alueella) kaataa koko hankkeen?
Kaupunkisuunnittelulautakunta on puoltanut hanketta. Kaupunginhallituksessa yksi henkilö oli puoltanut, yksi ollut vastaan. Mitä mieltä muut sitten olivat?
Ilmeisesti on helpompi sysätä asia hamaan tulevaisuuteen?
Myönnän toki että olen asiassa hyvinkin puolueellinen, mutta jälleen kerran tuntuu siltä että naisvaltaista harrastusta syrjitään.
Entä jos alueelle haluttaisiin rakentaa jäähalli?
Pertti Syrjälä

#2 Päätöksenteosta

18.09.2008 13:50

Keravalla kaupunkikehitys valmistelee kaava-asiat ja ne käsitellään kaupunginhallituksen alaisessa kaupunkikehitysjaostossa. Kaupunkikehitysjaosto kannatti kaavavalmistelijan esityksen mukaisesti poikkeusluvan myöntämistä maneesin rakentamiselle. Paitsi yksi jäsen, joka oli poikkeuslupaa vastaan.

Kaupunginhallituksessa lähtötilanne oli toinen, koska kh:n esittelijä esitti asian palauttamista uudelleen valmisteltavaksi. Kh:ssa esitin poikkeusluvan myöntämistä, mutta esitystä ei kannatettu, joten se raukesi.

Asiassa on tietysti kaksi puolta. Kaupunginhallituksen enemmistön näkemys lienee ollut, että alueen käyttöä pitää tarkastella kokonaisuutena. Ymmärrän hyvin tämän lähtökohdan. Oma näkemykseni kuitenkin painottui enemmän sen puolelle, että asiaa on valmisteltu yhteistyössä kaavoittajan kanssa noin puolitoista vuotta ja tällä päätöksellä ratkaisun saaminen siirtyy epämääräiseen tulevaisuuteen. Harrastajien ja myös nykyisen asutuksen näkökulmasta maneesin toteuttaminen olisi selkeä parannus nykytilanteeseen.

Toivottavasti asiaan on saatavissa käypä ratkaisu jossain säällisessä ajassa.
Juha Laavola

#3 Harrastustoimintaa on tuettava

28.09.2008 11:44

Nuorten harrastetoimintaa pitää keravalla kehittää. Mikä olisi parempi harrastus nuorille tytöille ja miksei pojillekin, kuin ratsastusharrastus. Voisipa tuota ratsastusta joskus, kokeilla tälläinen vähän yli nelikymppinen mieskin.

Nuorten hyvät harrastusmahdollisuudet ovat ennaltaehkäisemässä mahdollisia syrjäytymisiä ja auttavat nuoria kehittymään ikätovereidensa seurassa sosiaalisiksi kansalaisiksi.

Maneesin lupakäsittely saa minulta tyrmäävän tuomion. Mielestäni lupa olisi pitänyt myöntää.

Asiinkäyttörakentamisen ja mahdolliset kaavoitussuunnitelmat voitaisiin toteuttaa, huomioimalla maneesin olemassaolo ja suunnitella alueiden jatkosuunnitelmat niin, että maneesi voisi olla olemassa.

Ilmeisesti päättäjät ovat unohtaneet nuoret ja nuorten harrastusmahdollisuudet ja näin ei saa jatkua.

Terveisin:
Juha Laavola