Lakkauttakaa Tyrnävän pentutehdas
Ota yhteyttä adressin tekijään
Pentutehdas todellakin
Re:
Olen käynyt paikassa vuosia sitten ja kysyin mistä he ietää milloin kelläkin on juoksu. Sain vastauksen että kyllä minä omat aarteeni tunnen. Oli lama- aika ja tiedustelin menekkiä, siihen oli vastaus " onhan minulla kaupallinen koulutus " -että se siitä. Aivan surullista toimintaa.
?
Kennelliitto suvaitsee tällaista toimintaa ja keskittyy mieluummin ulkomailta säädösten mukaan tuotujen koirien parjaamiseen. Ja kaikki rahan takia. Suorastaan kuvottava järjestö.
Entisessä asuintalossani oli myös pikkupiskin kasvatti, ikää koiralla taisi olla muutama vuosi. Tuolla koiralla oli hintaa ollut 500€. Omistajat kertoivat, että olivat yrittäneet saada hintaa alemmas, johon "kasvattaja" oli naurahtaen sanonut, että "ei se haittaa vaikka te ette tätä ota, kyllä me se myytyä saadaan". Eli tekevät ympäri vuoden, vuodesta toiseen "vahinkopentueita" pelkän rahan toivossa.
Tiedän myös tapauksen, jossa perhe on mennyt katsomaan pentua ko. paikasta, ja kun olivat halunneet nähdä paikan muita koiria, mm. ulkona olevia isompia koiria, oli paikan väki kieltäytynyt näyttämästä heille häkeissä ja piharakennuksissa olevia koiria. Missähän kunnossa lienevät sitten olleet. Kasvattaja, jolla on puhtaat jauhot pussissa, näyttää kyllä mielellään myös muita kasvatteja muille koiraihmisille, eikä piilottele niitä piharakennuksissa.
Sekarotuinen kennelistä
Vieläkin tuo on toiminnassa.Vuonna 2000 siellä oli sata koiraa kaikenlaisissa kopperoissa,häkeissä ja muutama jopa mökissä sisällä! Ostin silloin Pepi koiran sieltä,elää vieläkin täytti juuri 13 v. Kyllä ihmettelin silloin jo toimintaa, en ollut ennen kennelissä käynyt,luulin että semmosia ne ovat. Pelastin hyvän koiran pennun sieltä toisten jaloista.Koira on tosi hyväluontoinen,siinä kahta rotua (villakoira+kavaljer sekoitus). Onhan niitä vahinkoja sanoi kennelin emäntä, kun tuli puhetta rodusta.
Kun katselin pihalla paikkoja, emäntä varoitti, että elä avaa mökkien ovia ovat koiria täynnä !
Koirien puolesta
Puhdasrotuinen kennelistä
Itse kannatatte
Lopettakaa se pentujen säälistä tai mistä syystä lieneekin ostaminen, niin loppuu tuokin.
Re: Itse kannatatte
Niimpä! Ei kannata ostaa "pimeää" pentua tai pentua jonka arvelee olevan pentutehtailun tms. tulosta! Ilmoitusta vaan tuommoisista tapauksista!
Aina kun joku ostaa tämän tyyppisistä kenneleistä pennun, niin loppua ei pentutehtailulle näy! Niitä tehdään koska ihmiset OSTAVAT!
Kyllähän järkikin sen sanoo, että ei pari kolme ihmistä kykene huolehtimaan sadoista koirista! Nartut ovat loppuun astuttuja ja huonosti voivia koiria. Koko elämänsä synnyttävät pentuja loppuun asti, ei näillä koirilla ole muuta virkaa.
En ostanut koiraa täältä, älkää tekään. Ostamalla koiran tästä "kennelistä" tuette tätä toimintaa, saatte omistajat teettämään lisää kärsiviä pentuja. Älkää ostako, ette sillä "pelasta" yhtään koiraa, vaan vahingoitatte useita.
Hirveää toimintaa
Re: Itse kannatatte
Ei kannata syyllistää meitä jotka olemme sieltä koiran aikoinaan ostaneet ! Kun vuonna 2000 ostin koiran sieltä,en ollut ennen kennelissä käynyt ja toiseksi ei mistään pentutehtailusta ollut silloin puhetta. Joten nyt tekisin toisin, eli en missään nimessä kannata tuollaista toimintaa !
Älkää ostako!
| This discussion has been closed. |