HUS-alueen sairaanhoidon palveluja ei saa pilkkoa.

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista HUS-alueen sairaanhoidon palveluja ei saa pilkkoa..

Yhteispelillä se sujuu

#1 Järjettömien ihmisten touhuja tietenkin ovat.

27.09.2013 05:52

Kumpa kokoomus haluaa yksityisiä yrityksiä rahastamaan yhteiskunnan,veronmaksajien rahat ja sostemit taasen tarvitsevat rutosti enempi työpaikkoja,verotuloja veronkorotuksilla; omat suuret palkat vaativat lisää rahaa.On muistettava vielä; kannattavuudella ei ole merkitystä eikä rehellisellä ryöstön suuruudella.

Vieras

#2

27.09.2013 07:25

HUS on veronmaksajien sairaala. Veronmaksajien palvelu. Veronmaksajien kuuluu saada laadukasta palvelua. Pilkkomisessa ei ole mitään järkeeä. Se tehdään sairaitten ihmisten kustannuksella.

Vieras

#3

27.09.2013 07:48

ei tyhmyyksiä sote-uudistuksessa, HUS toimii, mutta terveyskeskuksissa monin paikoin suuria ongelmia

Vieras

#4

27.09.2013 08:28

HUS rakennettiin runsas kymmenen vuotta sitten tavoitteena toimiva tehokas maan ykkössairaala. Nämä tavoitteet on saavutettu. Olisi suurta tuhlausta pirstoa HUS ja tehdä tyhjäksi valtaosa saavutuksista.

Vieras

#5

28.09.2013 09:01

Tässä nyt näkyy tämä kuntaliitos-sote homman vaikeus juuri tällä alueella

Vieras

#6

28.09.2013 17:02

Maan tehokkaimmin erikoissairaanhoitopalveluja tuottava vuosikymmenten aikana rakennettu yksikkö!
Nyt se toimii hyvin. Uusi järjestelmä vaatisi parinkymmenen vuoden työn. Hoidon saamattomuuden takia myös hallinnon/laman/ym alttarille menetettyjä ihmiskohtaloita
Kokemusta kentältä
Vieras

#7

28.09.2013 18:52

Onko nyt niin , että tässä maassa hallituksen ohjelmakirjaus voittaa talouden ja järjen käytön....??
järki käteen

#8 Pelasta HUS!

28.09.2013 21:28

Suomen toimivinta erikoisairaanhoidon kokonaisuutta ei saa tuhota!


Vieras

#9

29.09.2013 08:10

Viisas autoni virolainen katsastusinsinööri totesi tiedustellassani: Pitäisikö samalla vaihtaa tuo ja tuo osa: "EI TOIMIVAA KANNATA KORJATA, KYLLÄ MAAILAMSSA LÖYTYY JÄRKEVÄMPÄÄKIN TEKEMISTÄ"
Sama pätee tähän kohtuulisen hyvin toimivaan HUS erikoissairaanhoidon järjestelmään!
Hussukka

#10 Ei vain metropolin asia

29.09.2013 18:52

HUSn kokonaisena pitäminen on koko maan etu, merkittävä osa vaativammasta erikoissairaanhoidosta on määrätty HUSsissa toteutettavaksi. Toimintaa ei saa vaarantaa käsittämättömillä hallintohimmleillä ja hyvin toimivan organisaation hajottamisella.

Vieras

#11

29.09.2013 20:07

Tasavertainen palvelu turvattava

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

30.09.2013 05:01


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

30.09.2013 06:26


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

30.09.2013 07:15


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

30.09.2013 07:20


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

30.09.2013 07:50


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

30.09.2013 07:59


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

30.09.2013 12:31



Vieras

#19

30.09.2013 13:02

Päähallituspuolue kokoomus ei ole saanut mitään kansan kannalta merkittävää parannusta aikaan, kaikki ovat menneet huonompaan suuntaan ja menevät koko ajan edelleen. Muiden hallituspuolueiden mielipiteitä ei kysytä, se on kokoomukselle arvovaltakysymys. Se myös varmasti näkyy seuraavissa eduskuntavaaleissa.
Y

#20

30.09.2013 14:53

Monopoli. Suuruus tuo varmasti keskittämisetuja, mutta tuoko riittävästi? Pitäisikö tuoda vaihtoehtoja?

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

01.10.2013 07:28



Vieras

#22

01.10.2013 09:31

On raivostuttavaa tämä yleisen vaivalla aikaansaadun kaikille kansalaisille, sairaanhoidon tahallinen vahingoittaminen ja alasajo tulevaisuudessa,kuten kaavaillaan eräissä eduskuntapuolueissa. He tuijjottavat vain markkinoiden mahtiin ja yksityisen terveydenhoidon bisnesälyyn. Jota ei ole kuten Kiljavan Sairaala Oy osoittaa hurjilla kustannuksillaan kunnille.
Jori Porspakka Jokela/Tuusula

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

02.10.2013 06:47



Vieras

#24

02.10.2013 08:52

Kiitos niille henkilöille, jotka alkuunpanivat tämän adressin! Meidän nykyisen hallituksen toimet ovat suorastaan vastenmielisiä!Pääministerikin käyttää puheissaa lennokkaita adjektiiveja, mutta käytännön päätökset osoittavat ihan muuta. Kyllähän varakkailla on mahdollisuus käyttää kalliita yksityisiä palveluja, mutta ei tietenkään suurimmalla osalla tavallista kansaa. Tämä hallitus ei todellakaan ajattelle kansaa, vaan sitä pientä piiriä, joihin itsekkin kuuluvat. Pelottaa, että mihin tämä johtaa... Olen itsekkin saanut monet kerrat hoitoa Hussin eri yksiköissä ja hoito on todella korkeatasoista, ei siihen pysty mikään yksityissairaala. Eikö päättäjiä ollenkaan pelota edes oma terveys, jos tulee kohdalle vaikea sairaus, joutuvat hekin hoidettaviski Hussin klinikoille, mutta kun päättäjät ovat niin nuoria, niin heille, heidän mielestä sairastuminen omalla kohdalla on epätodennäköinen. Kaikki kertoo päättäjien vähäisestä elämänkokemuksesta ja itsekeskeisyydestä!
Sairas

#25 Re:

02.10.2013 10:00

#24: -

Olen täysin samaa mieltä! Itse olen vielä nuori, mutta olen erään hermostollisen autoimmuunisairauden seurauksena saanut kaverikseni erittäin kovan kroonisen kivun. Olen saanut (korostan saanut) käyttää HUS:n mielestäni erittäin korkeatasoisia palveluita! Puhun nyt juuri niistä palveluista, joiden olemassoloa ei osaa arvostaa (minä en osannut), kunnes niitä ehkä joskus tarvitsee. Pelkään aivan helvetisti hoitoni jatkuvuuden puolesta, mikäli HUS pilkotaan!

Kokemusta on myös yksityiseltä:

Orton on varmasti erinomainen hoitopaikka, mikäli lompakko pullottaa. Olen siellä hetken ollut hoidettavana, kunnes rahat loppuivat. Ortonissa saa varmasti Suomen korkeatasoisinta hoitoa, mutta vain omalla rahalla. Toki muut ovat voineet saada maksusitoumuksen hyväksyttyä, minä en.  Orton on kuitenkin voittoa tavoitteleva organisaatio...

Mehiläinen taas on paikka täynnä itsenäisiä ammatinharjoittajia, jotka kokemusteni perusteella ainakaan pienemmissä yksiköissä eivät kommunikoi keskenään. Tieto on hajautettu, eikä kukaan ota vastuuta.

Yritän ottaa vastuun sairaudestani, mutta tarvitsen siihen tukea. Olen kuuden vuoden aikana saanut viimein luotua kunnollisen hoitosuhteen. Huomaan itsekin tekstiäni silmäillessä perinteisen muutoksen pelon ja muutosvastaisuuden, mutta vaikka kuinka tällä vähäisellä järjelläni yritän ajatella asiaa, en vain näe uudistuksessa oikein mitään positiivista. Kaikkein vaativinta hoitoa tarvitsevat, eli voitaneen sanoa "sairaimmat" tarvitsevat jatkuvasti tiedon, että heidän hoitonsa pystytään järjestämään. Olen erittäin onnellinen, että minun hoitoni on vihdoin järjestetty siellä. missä osaaminen on keskitettyä.

Tämä on siis täysin subjektiivisesta näkökulmasta kirjoitettu itsekäs kommentti (varmasti täynnä kieli- ja asiavirheitä).