Nyt riittää eläinten kaltoinkohtelu - tarvitsemme toimia, emme selityksiä

Mika Hakala
Anjalankoski

#1 Jotenkiin vaan omituinen tapa taas

21.01.2010 16:01

lähteä siltä kantilta liikkeelle. Enemmän harmitti se yksinhuoltaja äitien vetistelyt. Hevostapauskaan ei ollut kaunis, mutta ainahan kehäkolmosen sisältä löytyy jonkinmoisia kettutyyttöjä, oravien suojelijoita ja heppatyttöjä.

Samaan oman maan kansalaisia poljetaan. Esim eläkeijän nosto, kiinailmiö, tupakkakielto (joka lienee, maailman terveinkansa. Tosin taistelee itsemurhatilastojen kärkipaikasta), Pelkoa omassa maassa, esim rasisminen ääri-islamilaisuus (omassa maassa vääräuskoisena), ylemaksu sun muu kaiken näköinen pelleily.

Ihmisasiat edelle.

Sanotkos Holmlundille terveiset että ammuskelut ovat aseharrastajien syytä?!?

Kaikki pitäsi kerralla erottaa ja uudet vaalit heti pikemmin!!!
Otto Kopra

#2 Pentti hyvä

21.01.2010 17:07

Eikös koko adressisi ollut vain suurta puhetta ilman mitään konkreettista keinoa eläinrääkkäyksen lopettamiseen? Ja uskotko todella että tämä adressi tulee saamaan niin paljon ääniä, että sen perusteella saataisiin jotain aikaiseksi? Entä eikös juuri sinulla olisi enemmän valtaa ajaa tätä asiaa oli sinulla adressia tai ei. Kaikki suomalaiset voivat allekirjoittaa mielessään tuon mitä sanoit, joten miksi se olisi tarpeellista tehdä. Koita vaan saada siellä eduskunnassa hieman ääntäsi kuuluviin, sillä ei kukaan eläinten olojen paranemista vastustakaan.
kaarina reimalahti
Ruokolahti

#3 Mika Hakala

21.01.2010 18:13

Ei millään pahalla,mutta aivan yksinkertaisesti.Eläimellä ei ole
muuta, kun se ihminen joka häntä hoitaa, ja ravitsee.
Kun tämä ihminen jättää sen tekemättä, ja laiminlyö eläimen hoidon
silloin puhutaan, pahasta eläimen laiminlyömisestä,sekä eläin-
rääkkäyksestä.
Eläin tuntee nälän, janon ja kaiken kivun yms....
Siispä on hyvä, että löytyy ihmisiä, jotka ovat valmiita puolustamaan
viattomia eläimiä.
Onhan toki ihmistenkin asioissa hoidettavia kohtia, mutta ei saa
unohtaa eläimiä, jotka kuuluvat samalla tavoin tähän maailmaan, kuten
me ihmisetkin.

teija kangaslampi
kangasala

#4 HIENOA !

23.01.2010 00:33

On tosi hienoa, että ihmiset jaksavat ja haluavat vilpittömästi auttaa eläimiä.
Tässä adressissa pidän myös siitä, että siinä puhutaan inhimillisesti myös tilallisten yms jaksamisesta. Totuus on se, että tilalliset vedetään tiukempaan ja tiukempaan jamaan eläinten ja tilojen suhteen. Kiitos tästä eduskunnan ja eu:n. Kun tilallisella on jo niin paljon velkaa että pois hyppääminen ei enää kerta kaikkiaan käy ja jaksaminen on todella tiukoilla ja apua ei saa koska sitä ei kertakaikkiaan ole saatavilla - alkaa usein alamäki. Kun voimat uupuvat ja kun mieli ei enää jaksa, ei näe elämää tai asioita selvästi. Tällaisista asioista tiedetään kyllä. Mutta kukaan ei halua tehdä niille mitään. Koska se tarkoittaisi osallistumista ja vastuun kantamista.
Suomessa on paljon kaikenlaisia kanavoita sosiaaliluukusta lähtien mutta todelliseen hätään ei ihminen niistä apua saa. Tästä esimerkkejä on julkisuudessakin silloin tällöin sangen runsaasti. Ne jotka julkisuuteen tulevat ovat jäävuoren huippuja.

Mot ohjelma 16 ja 17.4 2007 oli järkyttävä esimerkki siitä, miten ihmisiä ja eläimiä voidaan kohdella miten sattuu. Vain koska kyseinen teurastus kuvattiin tilallisen toimesta, tuli järkyttävä todellisuus julkisuuteen.
Voi olla, että kyseinen ohjelma löytyy ylen areenalta vieläkin.

Adresseissa on paljon hyviä vastaavia adresseja. Tähän adressiin on tullut mukavasti nimiä. Hyvä niin ! Toivottavasti tämä adressi löytää perille ja saa asioita eteenpäin :)
Katariina

#5 Re: Jotenkiin vaan omituinen tapa taas

22.06.2010 21:03

#1: Mika Hakala - Jotenkiin vaan omituinen tapa taas

Eli ikinä ei saisi keskittyä eläinten asioihin, sillä ihmisillä tulee aina olemaan ongelmia?? Se ei ole mikään syy olla huolehtimatta eläinten asioista.

Marja Aaltonen
Vieras

#6 Hevoset ja kaikki eläimet

28.01.2011 13:31

Toto ym kilpailut pitäis kieltää niin ainakin raaimmat tyypit jotka ajattelevat vain rahaa lopettaisivat hevosten pidon. Hurjaa katsottavaa kun äijä istuu rattailla ja repii hevosen suupieliä ja lisäksi hakkaa raipalla. Jos hevonen ei voita tulee riimusta ja mitä muuta tapahtuu kulissien takana ei uskalla edes ajatella.Urheiluruudusta en voi katsoa tuota hevosrääkkäystä.
tipi

#7 Re: HIENOA !

02.03.2012 22:27

#4: teija kangaslampi - HIENOA !

liiallinen täydellisyyden tavoittelu on tuhoavaa eli kun puhutaan eläinten hyvästä kohtelusta niin se voi tarkoittaa eläimelle ihan tavallista elämää ilman krumeluureja. eläin tarvitsee lajille tyypillisiä asioita sekä ruokaa, hoivaa ja rakkautta. ei liiallista inhimillistämistä tai täydellisyyttä. maikkarin 45 minuttia menneenä syksynä kertoo hyvin siitä järkyttävästä todellisuudesta jossa jotkut viranomaiset tai virkamiehet elävät. kyseisen ohjelman pelastetut hevoset (osa vietiin väkisin teuraaksi) on käsittääkseni todettu ohjelman jälkeen pakoreissun jälkeen hyväkuntoisiksi ja tilatkin ok kuntoisiksi.

miksi ko virkaa tekevät saivat saada aikaan kyseisen järjettömän ajojahdin ? eläinsuojeluako ? kaukana siitä.