ei ruokahuoltoa palmiaan
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista ei ruokahuoltoa palmiaan.
|
Mirkka Rouhio Helsinki |
#1 Keittiö on kodin sydän <301.09.2009 22:25Keittiö on myös päiväkodin sydän!! |
|
| |
|
Tea Karjalainen Helsinki |
#2 Miten käy allergisten?03.09.2009 12:17Olen huolissani erikoisruokavalioista, myös muista kuin allergisten. Kun ruoka tehdään suurkeittiössä, on soppaa hämmentämässä useampi kokki. Kuinka käy kompinaatioriskin ja sen että juuri oikea henkilö saa oikean ruoan??? Ei käynyt hyvin päiväkodissa, jossa ruoka tuli Amicasta allergiselle lapselleni. Kuka kantaa vastuun sairastumisista? MINÄHÄN EN LÄHDE KESKEN TYÖPÄIVÄN HAKEMAAN LASTA PÄIVÄKODISTA, jos lapsi saanut väärää ruokaa ja saa reaktion (oksentelusta - ripuliin - allergiseen shokkiin). Hoitakoon vaikka Palmian keittäjä häntä sitten! Tai päättäjät. Ihan sama. |
|
| |
|
Tea Karjalainen Helsinki |
#3 puolalaista perunaa, vadelmaa ja kotimaista valmisruokaa07.09.2009 17:49Heh. Eipä ole aikaakaan kun Palmian ruoissa todettiin Rakennusviraston keittiössä alkueläimen aiheuttama vatsatautiepidemia. Taisi olla viime vuoden marraskuussa (2008), jos oikein muistan. Vähän aikaan sitten oli Tuusulassa porkkanaraasteesta levinnyt bakteeriepidemia kouluihin ja päiväkoteihin.... Tätä sitten valtuutetut haluavat töissä käyville äideille, kun he hoitavat lapsiaan kotona vatsataudin vuoksi. Sitten he olevat poissa töistä, käyvät lääkärissä ja töihinkin pahimmillaan joudutaan palkkaamaan sijainen. Minullapa on kaksi lasta ja harvoin ne sairastuvat samaan aikaan. Sitten siihen vielä itse päälle. Mutta tätä laskuahan ei maksa sosiaalivirasto tai palmia. Tunnettu asia on että ulkomaalaisissa, usein puolalaisissa, pakastevadelmissa on norovirusta. Tämä alkueläinlähteeksi epäiltiin tuoreita lehtisalaatteja, jotka oli huuhdeltu tulomaansa vedessä, jossa sitä alkueläintä sitten oli ollut. Porkkanat olivat bakteerinsa saaneet huonosta säilytyksestä. Kuka takaa ruoan laadun, silloin kun se tulee keskuskeittiön kautta ja vieläpä usein ulkomailta? Ja kun se tulee sieltä keskuskeittiöltä valmiiksi kuumennettuna ja tehtynä, sen laatua ei enää päiväkoti voi tarkistaa. Tai jos huomaavatkin ruoan tuoksahtavan, on seurauksena se että lapset ovat ilman ruokaa. Vai saako korvaavan erän pikatoimituksena lähettifirmalta? Epäilenpä... Miten taataan erikoisruokavalioiden puhtaus, etteivät ne sisällä esim. allergiselle pienintäkään ainesosasta jolle hän reagoi, jopa hengenvaarallisesti. Kävin itse tänään Palmian ruokalassa syömässä; kuorettomia kumiperunoita, mantelikalaa ja erilaisia salaatteja. Mantelikala oli ulkonäöltään aivan samanlaista kuin erään firman tekemä pakastemantelikala. Ja maistuikin samalle. Mitäs sillä on väliä jos aikuiset syövät lounaana eineksiä, mutta lapsilleni haluan sen oikean ruoan. Mielellään haluaisin sen alusata asti tehtynä, mutta tuskin niin enää on mahdollista. Keskuskeittiöt muuten laskevat ruoan määrän keskimääräisellä kalorimäärällä/henkilö. Lasten kanssa tämä menee pahasti metsään. Meillä pojat joskus syövät kuin rekkamiehet, siihen ei tuo laskentakaava päde. Sittenpä ne ovatkin nälkäisä koko päviän. Ja tietysti kiukkuisia/itkuisia. Vantaalla eräässä päiväkodissa tuli yksityiseltä palveluntarjoalta ruoka, ja siellä tämä henkilökunta oli vain sen kolme tuntia päiväkodin käytettävissä. Lastenhoitajille jäi aamusta puuron keitto tai vaihtoehtoisesti antaa maissilastuja aamupalaksi. En pidä muroja kasvavan lapsen parhaana aamupalavaihtoehtona, kun parempiakin on. Siitä varmaan ovat ravintoteraupeutitkin samaa mieltä. Kustannustehokkuudella poljetaan lasten ja vanhusten etua. Puistolan palvelutalossa on Palmian ruokatoimitus joka maksaa asikkaalle 350€/kk. Hän saa sillä ruoan ja pari pientä kuppia kahvia päivässä. Lisäkahvikupit maksavat 50snt/kuppi. Ruoan kalorimäärä on laskettu minimiin ja moni tuntee nälkää ruoan jälkeen. On arvot pielessä yhteiskunnassa kun elämän lopputaipaleella ei saa dyödä tarpeekseen. Asiasta on reklamaoitu useati Palmian sen alueen pomolle, mutta tuloksetta. Edelleen luvatut kaksi iltapal leipäviipaletta on saamatta, kuulemma. Näännytetään lapset ja vanhukset nälkään?? Onhan Palmian ruokaravintoloissakin laskettu kuusi lihapullaa/annos aikuisillekin, että niin se voitto tehdään!!! Pidetään ihmiset nälissään. Tämän vuoksi syön useimmiten itsetehtyä ruokaa työpaikallani, saan sen mitä tarvitsen, ilman pelkoa allergiareaktioista ja vatsa täynnä. Joskus on vaan pakko käydä ruokalassa. Halutaanko Helsinkiinkin kalapuikkokonfikteja??? Luuletteko että Palmian (tai muun toimittajan) laatu pysyy samana kiristyvässä taloudessa, vaikka näin nytten luvattaisiinkin? Miten kävi kävikään kunnallisen jätehuollon, josta tehtiin Rikaton OY? Sen tehtäviä hoitaa nykyään ylikansallin Sita Chez ja tekee voittoa jätteillä, jotka aikaisemmin olivat kunnalle edullisia kuskattavia.... Minkäläistä palautetta on tullut Helsingin bussiliikenteestä, veoliasta etc kun julkinen liikenne on liikelaitoistettu ja kilpailutettu? Nyt sinne joudutaan syytämään lisärahoituista ja kinutaan tukia valtiolta. Sitten vielä halutaan laskea julkisen lipun hintoja. Varmaankin lasten ja vanhusten sekä sairaiden kustannuksella(terveyskeskusten labrojen lopetuslista) Kuvitteletteko että tämä on veronmaksajien etu? Tässä haetaan pakko ulkoistusta pitkällä tähtäimellä. Lento- ja laivarahtina tuotu ruoka keskuskeittiölle ei voi millään olla kestävän kehityksen ideologian mukaista, ei sitten millään. Minkähänlainen hiilijalanjälki on Helsingin kaupingilla kokonaisuudessaan sekä eri virastojen, laitosten, liikelaitosten ja osakeyhtiöiden osalta??? Tahtoisinpa tietää |
|
| |
|
Tea Karjalainen Helsinki |
#4 trerffit 9.9.200907.09.2009 21:10mielenilmaus epävirallinen kolmensepän patsaalta kaupungintalolle klo16.45 alkaen. Puskaradiosta kuultua. |
|
| |
|
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa.
Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman?
Muita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Stäng inte Aftonro eller Fridhem
1 892 allekirjoitusta
1 892 Allekirjoitukset / 30 päivää
16.06.2026
Älkää purkako toimivaa palvelua – säilyttäkää kasvatus- ja perheneuvonta sosiaalihuoltolaissa
11 307 allekirjoitusta
923 Allekirjoitukset / 30 päivää
07.05.2026
Kauniin keskustan puolella – vastustamme Kauppahallin korttelin pilaamista ylimitotetuilla rakennuksilla!
1 103 allekirjoitusta
911 Allekirjoitukset / 30 päivää
21.05.2026
Pelastetaan Patun elämäntyö ja Tullikamari
793 allekirjoitusta
793 Allekirjoitukset / 30 päivää
17.06.2026
Pelastetaan Martinniemen koulu – lähikoulu kuuluu lapsille
1 263 allekirjoitusta
682 Allekirjoitukset / 30 päivää
20.05.2026
Mutalan koulun jatkoaika on investointi Joensuun tulevaisuuteen
639 allekirjoitusta
639 Allekirjoitukset / 30 päivää
03.06.2026
Kasakkamäen koulu säilytettävä – lakkautusperusteet arvioitava uudelleen
1 020 allekirjoitusta
590 Allekirjoitukset / 30 päivää
19.05.2026
Tuusulan lampaat laitumella - toiminnan jatkaminen nykymuodossa Tuusulan kunnassa
1 105 allekirjoitusta
533 Allekirjoitukset / 30 päivää
18.05.2026
Ei ydinaseita Suomeen - Inga kärnvapen i Finland!
2 731 allekirjoitusta
465 Allekirjoitukset / 30 päivää
02.04.2026
Rädda bäddavdelningen i Pargas - Allekirjoitus Paraisten vuodeosaston puolesta
339 allekirjoitusta
339 Allekirjoitukset / 30 päivää
18.06.2026
Kujalan teollisuusalueen asemakaavahanke A-2975 on pysäytettävä
258 allekirjoitusta
258 Allekirjoitukset / 30 päivää
15.06.2026
PELASTETAAN KOULUT JA PÄIVÄKODIT – LASTEN TULEVAISUUS EI OLE SÄÄSTÖKOHDE (HAMINA)
1 201 allekirjoitusta
233 Allekirjoitukset / 30 päivää
07.04.2026
Lappeenrannan Kauppatori tulee suojella ja kehittää, adressi 2026
1 548 allekirjoitusta
232 Allekirjoitukset / 30 päivää
13.04.2026
Viittomakielisen kulttuurin rahoitus tulee turvata
693 allekirjoitusta
216 Allekirjoitukset / 30 päivää
19.05.2026
Vetoomus hammashoidon säilyttämiseksi Kalvolassa
832 allekirjoitusta
212 Allekirjoitukset / 30 päivää
04.05.2026
Pysäytetään Etelä-Päijänteen troolauksen hallitsematon kasvu ja turvataan järven kalakantojen tulevaisuus
194 allekirjoitusta
194 Allekirjoitukset / 30 päivää
14.06.2026
Uusi koulukeskus rakennettava viipymättä Iittiin!
168 allekirjoitusta
168 Allekirjoitukset / 30 päivää
25.05.2026
Adressit.com
Tarjoamme ilmaisen sivutilan nettiadresseille. Käyttäjiemme luomiin adresseihin viitataan päivittäin tiedotusvälineissä, joten nettiadressi on tehokas väline, kun haluat saada asiallesi suuren yleisön ja päättäjien huomion.