Aso-asukkaita ei saa säätää vuokralaisiksi

Aso-asukkaita ei saa säätää vuokralaisiksi / Tiedotteet / Asolaisten vuokralaistamislaki taas lausunnolla. Ota kantaa 8.5.2026 mennessä. / Kommentit

Vieras

03.05.2026 07:25

Aso-asuntoja ei tule muuttaaa osake- tai vuokra-asunnoiksi Tämä asumismuoito on ollut asiakkaille toimiva ja varma. Monelle myös loppuelämän asunto. Aso-asukkaat ovat hyviå, ovat luotettavia vastikkeen maksajia ja pitävä huolta asunnostaan ja kiinteistön kunnosta kuin omastaan, mitä esim. vuokralla olevat asukkaat eivät niin helposti tee. Olen sivusta nähnyt käytännön, kun naapuritalo on vuokrakiinteistö. Siellä mm. väki vaihtuu alvariinsa. Voi sanoa, että melkein kuukausittain on muuttoautoja talon vieressä. Tässä "omassa" aso-kiinteistössä meitä "alkuasukkaita" on vielä paljon. Kiinteistö on hyvässä kunnossa ja yhteisöllisyys toimii. Osa niistä, jotka ovat muuttaneet/lähteneet, ovat postuneet tuonpuoleiseen. Itse olen asunut tässä asunnossa jo 29 v (talo rakennettu 1997)! Ensi vuosi toivottavasti on 30 vuotisjuhlaa!

Vieras

05.05.2026 06:13

Olen julkaissut aso-lain muutoksia vastustavan lausuntoni Lausuntopalvelussa ja kannellut lainmuutoksen perusoikeuksien vastaisuudesta oikeuskanslerille. Olen kirjoittanut aiheesta blogissani otsikolla "Asumisoikeuksien kumouslaki kuin Saimaan kanavan ryöstö ja vuokraus" 25.4.2026.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Adressit.com mainostaa tätä adressia 3000 henkilölle.

Lisätietoja…