Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle
Ota yhteyttä adressin tekijään
Re:
5% Sipilän tuloista,ihan naurettavaa.Sipilällä niin isot omaisuudet että vaikka ei sais palkkaa ollenkaan niin ei vaikuttaisi elintasonsa mitenkään.Pientä eläkettä saavalle tämä eläkkeensaajan asumistuen pysyminen ainakin ennallaan on elinehto.
Allekirjoitin tämän, vaikka itse en saa asumistukea puolison tulojen takia. Kuntoutustuestani maksan ensin sen n. 300e/kk vuokrasta omaa puolikastani, sitten päälle sähkölaskusta osa, pieni kottikärryllinen lääkkeitä (kolmeen eri diagnoosiin) ja muutamat pakolliset laskut (jotka nyt jo on vedetty minimiin, ei lehtitilauksia eikä muutakaan ylimääräistä) ja tähän maksettavien listaan tulee vielä yksi velka, jonka nyt hoidan pois vaikka se tulee taloudellisesti vetämään entistä tiukemmalle. Ei siinäkään summa montaa sataa ole, mutta kun se pitää neljässä erässä maksaa pois.
Jos nyt tähän asti olen voinut henkisesti huonosti, niin tämä rahatilanne ei sitä ainakaan helpota.
Kaikkien noiden jälkeen tuosta vähän yli 700e/kk kuntoutustuesta jää n. 250e/kk, millä sitten pitää koko kuukausi pärjätä. Ei puhettakaan esim. vaatteiden hankkimisesta, viimeisen pakon edessä jonkun ostan.
Ja ei, sossuun on turha edes mennä naamaansa näyttämään, nauravat sieltä ulos puolison tulojen takia. Suuri epäkohta siinäkin että niiden takia minä en saa mitään, vaikka ne on hänen palkkatulojaan, hänen rahojaan, ei minun tai meidän. Ja minä en tosiaan siihen lähde, että olisin kokonaan elätettävänä. Ja sekin vielä estäisi sieltä mitään saamasta, kun menee tuo juuri yli sen rajan että mitään en saisi vaikka yksin asuisin (olin pitkällä sairaslomalla yksin asuessani, sillon sai vähän sossusta kun jaksoi tapella, mutta se oikeus loppui sitten heti kun kuntoutustuki myönnettiin).
Jonkunlaista kohtuullisuutta pitäisi näihin touhuihin saada ylipäätään, eikä vaan meiltä jo oikeasti pienellä rahalla kitkuttelevilta viedä lisää pois.
Re:
#1: tasa-arvoinen eläkejärjestelmä -
Totta,ylisuurista eläkkeistä pitää leikata eikä kaikkin vähempiosaisia ajaa sossunluukulle....se ei ole ihmisarvoista elämää.
Re: Re: Re:
pitäisikö minun nuorena sairastuttuani syöpään nyt vielä muuttaa kotikaupungistanikin pois? Jättää ystävät, kaikki. Jouduin sen ensimmäiseen syöpään sairastuttuani kerran tekemään. Sossu ei suostunut maksamaan suurta vuokraa. Syövän keskellä siis muutto vielä. Ei kaikki eläkeläiset ole vanhoja tai juoppoja. Ihmisiä loukkaantuu kolarissa , sairastuu syöpiin, palaa kokonaan loppuun jne.
Oksettaa
Uudessa suomessa joku perussuomalainen puolustaa hallituksen säästökohteitten olevan juuri oikeita. Rikkailta ei kuulemma voi ottaa kun lähtevät maasta.
Oksettaa!
Ja minäkin hullu äänestin heitä. Ei ikinä enää!
Re: Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä
#132: Undis - Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä
Joo, niin varmaan. Vaan jos sillä opiskelijalla on samanlaiset lääke- ja hoitokulut niin ehkä et narisisi että eläkeläisillä on. Taitanee olla myös niin että moni opiskelija saa "avustusta" vanhemmiltaan ? Ihan oikeasti, itse me olemme suurin osa eläkerahamme maksaneet työssä ollessamme.
Re: Re: Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä
#136: Vain-80v - Re: Eläkeläiset eivät ole kaikista köyhimpiä
Tänään opiskelija tai työelämässä...sairastut parantumattomaan sairauteen.Joudut työkyvyttömyyseläkkeelle.kun työstä ei ole ehtinyt eläkettä kertymään,silloin eläkkeensaajan asumistuki on elin ehto pientä eläkettä saavalle.Huomisesta kun ei kukaan tiedä.Joten meidän pienituloisten on puhallettava yhteen hiileen.Eläkkeelle joutuminen on pysyvää,opiskelija työllistyy ja tulot kasvavat.
| This discussion has been closed. |