LukiMat-palvelun ja Ekapelin rahoitus turvattava
Ota yhteyttä adressin tekijään
Puhumattakaan yksilötasolla mielekkään avun loppumisesta!!
Lukimat sai oppilaan jaksamaan tehdä harjoituksia, kun perusharjoitus ei enää kiinnostanut. Olisipa Lukimat ollut mahdollinen myös 1978, kun aloitin opettajana.
Onko ekapelin jatkumisen suhteen tullut uusia päätöksiä? Mitkä ovat viimeisimmät tiedot?
Re:
Keskisuomalaisessa oli Juha-Matti Latvalan haastattelu, jossa hän kertoi OKM:n tekevän päätöksensä juhannukseen mennessä. Päätöksen pitäisi tulla siis aivan näinä päivinä.
Terveisin Maarit Sorjonen
Olen alkuopetukseen erikoistunut luokanopettaja ja olen käyttänyt sitä menestyksekkäästi ekaluokkalaisilla tukemaan lukemaanoppimista. Nyt minulle tulee syksyllä luokka, jossa on monta maahanmuuttajaa.Mielestäni olisi ensiarvoisen tärkeää, että ekapeliä voidaan jatkossakin käyttää kaikissa Suomen kouluissa. On suorastaan järjetöntä laittaa vaakalaudalle tämä tukimuoto hallituksen säästöjen tähden! Lisäksi ekapelistä on runsaasti tutkimustuloksia, jotka todistavat siitä olevan hyötyä. Ollaanko palaamassa ajassa vuosikymmeniä taaksepäin? Miksi lapsilta otetaan niin paljon pois? Eikö rahaa voisi ottaa esim. uusien autojen verotuksesta, pidetään siinä tiukka verotus, sehän on keski-ikäisten rikkaiden suoranainen tukimuoto, eihän köyhillä lapsiperheillä ole rahaa ostaa uusia autoja!
Näihin lapsiin kohdistuviin säästökohteisiin on puututtava ja nopeasti!
Nettipalvelun saavutettavuus on hyvä, tarve iso ja hyöty merkittävä. Juuri tällaista kannattaa tarjota meidänkin perheellemme ja lapsellemme.
| This discussion has been closed. |