Kouvolassa tulee säilyttää yhteispäivystys POKSissa
Ota yhteyttä adressin tekijään
Olen äiti jonka lapsilla on sairauksia jotka voivat aiheuttaa pahimmillaan hengenvaarallisia tilanteita. Ja kyseessä vielä hyvin yleiset, tavalliset perussairaudet. Minua huolestuttaa ja pelottaa valtavasti, jos sairaala matka pitenee huomattavasti. Nyt jo on pelottavaa kaahata keskustasta poksiin kun lapsi ei saa henkeä, vaikka matka on lyhyt. Tai mitä jos sattuu onnettomuus joka vaatii pikaista apua. Kerran on meille jopa sanottu "Tulkaa tätä kautta, jos tuntuu ettette koksiin asti selviä." Mitä sitten kun tätä mahdollisuutta ei enää ole?
Pohjois-Kouvolasta
Meiltä on Koksiin 97km. Siinä on matkaa taitettavaksi. Pääseekö pohjoiskouvolalaiset Päijät-Hämeen ks:aan hätätapauksissa vai onko kohtalona kuolla Kotkan tielle?
pojalta repesi keuhko onnettomuudessa Kouvolassa, ilman poksin päivystystä poika ei olisi selvinnyt siirrosta, olisi kuollut pitemmällä matkalla! Olen edelleen todella kiitollinen poksin taitavalle henkilökunnalle sekä Medihelin porukalle, lanssihenkilökuntaa unohtamatta! Päivystystä EI saa lopettaa, se on ihmishengellä leikkimistä, kaikkea ei rahassa voi mitata! Onhan se hienoa että meillä on nyt "suurkouvola", kaikki palvelut loppuu ja kohta ollaan vielä ilman sairaalapäivystystä, ei ymmärrä!
Nyt ollaan tärkeällä asialla. Yhteispäivystyksen lopettaminen vaarantaa asukkaiden palvelut. POKS on osoittanut osaamisensa ja tehokkuutensa. Yhteispäivystyksen lopettaminen ei ole hallitusohjelman tavoitteiden kanssa linjassa. Päinvastoin palvelujen tsa-arvoinen saatavuus heikkenisi ja kustannukset kasvaisivat.
Aivan järjetön ja päätön ajatus tai suunnitelma, että Kouvolassa ei olisi sairaalapäivystystä laisinkaan!! Huhhhuh sentäs, herätkää te päättömät päättäjät!!! Todella hieno juttu kerätä ihmisiltä mielipidettä ja nimiä adressiin!! Nyt vain kaikki liikkeelle, niin saadaan tehokuutta ja näkyvyyttä äärettömän hyvän asian, meidän kaikkien alueen ihmisten äkillisen sairastumisen hoitamisen puolesta !!
| This discussion has been closed. |