Seis hyvitysmaksun laajentamiselle!
Ota yhteyttä adressin tekijään
This comment has been removed by the person who wrote it.
Hyvä huomio.
Ettäpä oikein "muutama" lisä euro artisteille, joilta omat viinat jo loppu? Siitäkin huolimatta, että kysynnän ennuste tahallaan lyöty päin per*että ja nyt haetaan korvausta siitä? Veikkaisinpa, että warettajilta ei löydy kiinostusta näille lähimainkaan vertailuna vaadittavaa "saamatonta tuloa".
Rupea haiskahtamaan jo tv-pakkomaksulle. Äänestän kumminkin persuja, koska muuta vaihtoehtoa ole. Toivon tosin, että nämä omanhyvän edun taiteilijat jäävät pois ensi vaaleissa.
Teostovero pois
Rosvousta.
Äänestän vain Piraattipuoluetta
Tällä kertaa äänestän ainoastaan Piraattipuoluetta sen avoimen politiikan ja rahan tuen avoimuuden vuoksi.
Älkää hölmöt ihmiset menkö lankaan tuonne eri puolueiden mukamas "avoimeen" tukeen.
joojoo
Suomessa on lain peruskivenä syyttömyysolettama - syytön kunnes toisin todistetaan. Eli tämän mukaan: joko
1) Syyttömyysolettamaa rikotaan. Tallennuskapasiteetin ostaja on jo tuomittu laittomasta kopioimisesta sakkoihin, vaikkei mitään todisteita ole esittää.
(esim. viesti #60 "tulevat käyttämään niitä myös waretetun musiikin säilöntään.")
tai
2) Valtio hyväksyy Kaiken musiikin ja elokuvien kopioimisen, koska niistä maksetaan jo tallennuskapasiteetin yhteydessä.
Kimmo Koljonen
http://www.muutos2011.fi/
Vain Suomessa...
Hyvitysmaksu myös salolaisille
Re: Syövätkö rikolliset sinun pöydästäsi?
#103: Meillä syön vain minä. - Syövätkö rikolliset sinun pöydästäsi?
Noista nimistä päätellen kaikki sukulaiset, yms tuttavat on kutsuttu kahvepöytään, syötetty Teosto -propagandaa ja laitettu allekirjoittamaan adressi.
Ite en ainaka enää _ikinä_ osta Kotomaasta yhtään ainutta ulkosta, muistitikkua-/korttia, cd/dvd-levyä..
Sprechen sie Deutsch? Kannattais, sieltä saa suht etullista tavaraa vielä :D
Sivistysvaliokunta: Hyvitysmaksut navigaattoreihin
Ai siis mitä? Onko mun Tomtomissa Kirkan biisejä tai Palmun tauluja?
Maksut pitävät yllä lähinnä Teostoa itseään sekä lakimiesarmeijaa jotka koittavat lobata maksua yhä laajemmaksi.
Toisekseen, nykyinen aivan liian laajaksi ulotettu maksu on katteetonta vaihdantaa. Maksun saajat eivät osallistu esim. kovalevyjen tuotekehitykseen, valmistukseen, logistiikkaan eivätkä markkinointiin mitenkään. Edes täyte ei ole ulkoisissa kovalevyissä Teoston hallinnoimien artistien tuottamaa, vaan pelkillä kotikutoisilla järjestelmävarmuuskopioilla, valokuvilla ja kotivideoilla saa helposti täytettyä useammankin levyn ilman että täytöstä olisi syntynyt minkäänlaista korvausvelvoitetta.
Rinnakkainen adressi (allekirjoita myös se :)
ja asiaan liittyvä fb-ryhmä:
https://www.facebook.com/#!/home.php?sk=group_156080281117747&
Re: Re: #19 Miksi näin huonosti kirjoitettuja adresseja?
#22: Panu Horsmalahti - Re: #19 Miksi näin huonosti kirjoitettuja adresseja?
Olen eri mieltä. Eikö (valitettavasti) edelleen voimassa oleva ns. kasettimaksu tullut aikoinaan juuri nimenomaan sen takia, että ihmiset harjoittivat kotikopiointia?
Hyvitysmaksuista
oikeat syyt?
Ettei oikea syy olisi vain se, että nykyisessä digitaalisessa maailmassa on niin paljon kaikkea kivaa, että ei ole oikein aikaakaan kuunnella ostettuja levyjä? Joskus kasarilla kun tv:stä tuli kymppitonnia tai muuta tuubaa eikä nettiä ollut, niin levyjen kuuntelu oli ajanviettoa. Teosto pitää nyt epätoivoisesti kynsinhampain kiinni kekkosen ajoista.Tai sitten olen tullut vanhaksi...
Kertokaahan nyt tämänhetken tilanne, että pitääkö minun maksaa tai pitääkö ulkomaisen aihioiden myyjän maksaa teostomafialle osingot? Ilmeisesti verkkokauppa.com joutui maksamaan takautuvasti tallinnanmyymälän kasettimaksut?
| This discussion has been closed. |
This comment has been removed by the person who wrote it.