Varhaiskasvatuksen tulevaisuus: EI kasvaville ryhmille!
Ota yhteyttä adressin tekijään
Päättäjät saisivat itse tulla töihin oikein vilinäntäyteiseen hoitopaikkaan ja miettisivät viikon jälkeen, pitäisikö ryhmiä todellakin kasvattaa...
Kehittyvä lapsi tarvitsee asiallista, yksilöt huomioivaa, monipuolista virikkeellistä ja jopa joissakin tapauksissa henkilökohtaista apua ja kasvatusta, jolloin hänestä voi kehittyä asioita ymmärtävä ja hyväksyvä henkilö toimimaan yhteiskuntamme tulevaisuuden hyväksi. Näitä edellytyksiä ei monestikkaan suurissa lapsiryhmissä ole mahdollisuutta toteuttaa, jolloin mahdolliset syrjäytymiset aiheuttavat vinoutumista sekä fyysisesti, että psyykkisesti.
Olen itse kasvattanut tyttäreni yksinhuoltajana ja tiedän, miten tärkeää laadukas päivähoito on sekä lapselle että vanhemmille.
Nyt tyttäreni on kahden lapsen työtön yksinhuoltaja. Vaikka vanhempi lapsenlapsistani menee jo esikouluun ja nuorempikin on jo neljävuotias, minua pelottaa suunnattomasti heidän tulevaisuutensa tässä yhä kovemmiksi käyvien arvojen yhteiskunnassa. Siksi siis allekirjoitin ja aion jakaa tätä adressia niin paljon kuin mahdollista!
Because......
Elämän alaportaat...
Elämälle peruspilarit luodaan jo erittäin varhaisessa vaiheessa. Kehittyvä lapsi tarvitsee asiallista, yksilöt huomioivaa, monipuolista virikkeellistä ja jopa joissakin tapauksissa henkilökohtaista apua ja kasvatusta, jolloin hänestä voi kehittyä asioita ymmärtävä ja hyväksyvä henkilö toimimaan yhteiskuntamme tulevaisuuden hyväksi. Näitä edellytyksiä ei monestikkaan suurissa lapsiryhmissä ole mahdollisuutta toteuttaa, jolloin mahdolliset syrjäytymiset aiheuttavat vinoutumista sekä fyysisesti, että psyykkisesti.
Ja vain kaksi kättä!!
Lasten turvalisuus ei ole säästökohde!
Käsittämätöntä, että säästöjä haetaan lastemme turvallisuudesta! Hoitajat ovat nytkin ylityöllistettyjä, mikä heikentää oleellisesti heidän kykyä keskittyä. Ymmärrän, että taloudellisesti raskaina aikoina jostain on pakko säästää, mutta ei kai lasten henki ja turvallisuus voi olla säästökohteena?
,eikä henkilökunnalle.VASTUSTAN!
| This discussion has been closed. |