Vastustamme keliaakikoiden ruokavaliokorvauksen poistamista
Ota yhteyttä adressin tekijään
En tarvitse viljoja
En ainakaan vielä allekirjoita, koska en ole huomannut että ruokavalioni tulisi yhtään kalliimmaksi kuin ennenkään. Päinvastoin säästän nyt roimasti ruokamenoissa, kun en syö kotimaisia viljoja missään muodossa. Esimerkiksi vehnää ja sen "muokannaisia", on "lähes jokaisessa" elintarviketeollisuuden muokkaamassa elintarvikkeessa ja poikkeuksetta nämä elintarvikkeet ovat myös niitä, jotka olisivat terveellekin ihmiselle epäterveellisiä.
Toki niille, jotka ovat päättäneet etteivät voi elää ilman viljoja tilanne on vaikeampi. Itse olen saanut terveyteni takaisin, enkä tunne enää sairastavani mitään tai mitenkään kärsivän tästä sairaudesta. Tämä oli siunaus.
Mikä tekee lasteni sairaudesta vähempiarvoisen kuin muut autoimmuunisairaudet?
Eli sopii, jos muutkin lääkekorvaukset poistetaan autoimmuunisairailta!
Re:
Tietoa hallitukselle
Hallituksen olisi hyvä tietää, että hoitamattomana Keliakia aiheuttaa monia muita autoimmuunisairauksia, kuten diabetesta, reumaa, Ms-tautia yms. Onko Suomen valtiolla varaa maksaa näistä aiheutuneita hoitomaksuja? 23 euroa on pieni summa siihen verrattuna, mitä nämä muut sairaudet tulevat maksamaan. Itse olen hoitaja ja sairastan Keliakiaa, joten olen aika hyvin perehtynyt asiaan. Pienellä hoitajan palkalla ei pysty pitämään tarpeeksi hyvää huolta suolistosta, jos meiltä viedään vielä tämäkin pieni tuki pois. Ja miten pärjäävät ihmiset, jotka ovat työttömiä ja sairastavat kyseistä sairautta. Olisi hyvä, jos hallituksessa asioista päättävät ihmiset ensin perehtyisivät asioihin, ennen kuin tekevät tämän suuntaisia päätöksiä.
Re:
#196: Täysin viljaton ja iloinen siitä -
Gluteenittomuus ei ole mikään ihme muoti villitys vaan keliaakia on vakava elinikäinen sairaus.
eihän se edes läheskään riitä kuluihin.
Olen tyrmistynyt!
Ruokatarvikkeemme ovat aina kalliimpia kuin muiden ja se tulisi huomioida jatkossakin.
Gluteeniton ruoka on meidän lääkkeemme.
Ei tällä pienellä avustuksella Suomea pelasteta.
| This discussion has been closed. |
Re: siis todella säälittävä toimenpide, heille kun jokapäiväinen ruoka on korvauksesta huolimattakin
#23: -