Vaadimme kansanäänestystä ydinvoimasta ja uraanikaivoshankkeista
Ota yhteyttä adressin tekijään
KIITOS!!!
Vaikuttaminen
kuuluu demokratian periaatteeen mukaisesti kansalle.
Voiko nuo paperi-adressit myös saada netin kautta printattavaksi. Asia on tosi hieno, olen ylpeä meistä! Kerstin
Re:
Paperiallekirjoitukset voi siirtää nettiin ihan yksinkertaisesti: Allekirjoita adressi -osioon allekirjoittajan tiedot. Tai ne paperit voi lähettää minulle, ja minä siirrän. Joka tapauksessa, kaikki allekirjoitusten kerääjät, toimittakaa ne paperiallekirjoitukset minulle kotiosoitteeseen, jonka ilmoitan jokaiselle kerääjälle.
Erittäin ajankohtainen asia...
on räjähtänyt ydinjätteenkäsittelylaitoksessa.
Ydinjätteen loppusijoitusta ei ole ratkaistu (ks. Professori Matti Saarniston puhe youtubessa).
Ydinvoima keskittää Suomen sähköntuotannon vain harvojen suuryhtiöiden haltuun; Eurajoen Olkiluodossa tullaa nykyisten suunnitelmien mukaan tuottamaan noin 50% Suomen sähköstä TVO:n omistamalla tontilla. Alue on kooltaan vain noin 1,5x0,5km.
Nyt rakennetaan vielä erittäin kalliita siirtolinjoja Keski-Euroopan suuntaan Fingridin toimesta. Hieman ennen näitä rakennushankkeita valtio osti TVO:n omistajalta PVO:lta roimaan ylihintaan Fingridin osakkeet. Valtio on nyt Fingridin pääomistaja, eli toisin sanoen valtio maksaa ydinvoimaloiden sähkönsiirtolinjat Keski-Eurooppaan ja valtio maksoi piilotukea ydinvoimayhtiön pääosakkaalle.
Samankaltaista piilotukea on myös Mankala-mallin mukainen veronkiertoautomaatti, josta ydinvoimayhtiöiden omistajat (mm. S-ryhmä, Atria ym.) pääsevät nauttimaan.
Ydinvoimasta.
En nyt tässä aio mitään sen ihmeempiä ruveta väittelemään, mutta totean sen että minä, ja aika pitkälti kaikki ystävänikin olemme ydinvoiman puolesta. Mikään muu energiamuoto ei ole vielä tarpeeksi tuottoisaa päästöihinsä nähden, ei ennenkuin fuusiovoima saadaan toimimaan. Ydinreaktoreita kehitetään jatkuvasti turvallisemmiksi, ja päästöiltään pienemmiksi. Jos muutamalla lisälaitoksella saadaan suomesta täysin riippumaton energiantuottaja, en näe mitään syytä taistella asiaa vastaan. Suomessa on kuitenkin ihanteelliset olosuhteet ydinvoiman käyttöä ajatellen, riskit huomattavasti pienemmät kuin esimerkiksi Japanissa, joka tunnetusti on kovin järistysaltista maaperää. En siis allekirjoita, en edes harkitse.
Mutta kansanäänestyksiä suurista päätöksistä saisi olla kyllä huomattavasti enemmän!
Jees
Adressi on loistava --kansalle valta päättää
Kansalle kuuluu oikeus päättää , eikä lahjotuille tahoille.
Ydinvoima kuuluu rikolliseen toimintaan,jolla peitetään kansan valta.
Suomessa on aika palauttaa valta kansalle,,eikä sallia sitä lahjotuille politrukeille,
joilta puuttuu kaikki elämän perusasioiden kunnioitus sekä ihmisyys !
Re: Adressi on loistava --kansalle valta päättää
Re:
Luulekko adressien vääntäjät että keskiverto Suomalainen tietää jotaki kansakunnan energiantarpeesta ja tuodun sähkön määristä? ..enpä usko. Keksikääpä te viisaat mistä teollisuus saisi energiansa ,vai olisiko viisainta vaan siirtyä kivikauden aikaan ja jyrätä kaupungeista peltoa?
Saksa näyttää tietä
Pienen Suomen energian tarve,,On mitätön verrattuna Saksaan,
joka on päättänyt luopua URAANIVOIMASTA!
Saksassa rakennetaan tuulivoimaa yhden ydinvoimalan verran vuodessa.
Valitettavasti uraanivoimalat kuuluvat ,,Surullisille menneisyyden historian
lehdille, josta jää vai murheet, jätteet ja sairaudet jälkipolville.
Uraanikaivosten vastustamiseen ei ole mitään perusteita. Uraanin kaivaminen on täsmälleen yhtä turvallista tai haitallista kuin mikä tahansa kaivostoiminta.
Tuskin...
En allekirjoita
Pelottaa kyllä, jos näin tärkeä asia annettaisiin vaahtosuisen kansantribuunin päätettäväksi.
Tuskin mikään muun keskustelunala on niin pahasti ennakkoluulojen, väärien mielikuvien ja tunteiden hallitsemaa, kuin ydinvoimakritiikki.
| This discussion has been closed. |