VETOOMUS JYRKI KATAISEN EROTTAMISESTA

Sitoutumaton

/ #1973 Ei korruptiolle, mihin meidän rahat oikein meneekään?

21.02.2013 20:12

Katainen taas lahjoittaa veronmaksajien rahoja: "- Vuonna 2004, istuessaan tulevaisuusvaliokunnan puheenjohtajana, Katainen tilasi Himaselta vision suomalaisen kulttuurin tulevaisuudesta. 37-sivuisen, 40 000 euroa maksaneen kirjan esipuheessa Katainen ylisti, miten avartavaa oli vierailla Himasen ja sosiologi Manuel Castellsin luona Berkeleyn yliopistossa Kaliforniassa, jutussa kerrotaan.

Himasen ja hänen työryhmänsä tulevaisuusselvitys Sininen kirja julkaistiin viime marraskuussa. Sitran, Suomen Akatemian ja Tekesin rahoittama tutkimushanke sai 700 000 euroa, ja kirja on osa hanketta. Artikkelin mukaan valtioneuvoston kanslia oli valinnut Himasen ryhmän tekemään työn. Kilpailutusta ei järjestetty, eikä valtioneuvoston kanslia osallistunut kuluihin.

Suomen Akatemialle osallistuminen Himasen ryhmän tulevaisuusselvityksen rahoittamiseen tuli artikkelin mukaan ilmoitusasiana kokouksessa Tekesin johtoryhmän kanssa. Suomen Akatemian hallituksen puheenjohtaja Arto Mustajoki kertoo jutussa, että valtioneuvoston kansliasta tuli harvinaisen suoraa ohjailua siitä, miten Akatemian pitäisi osallistua hankkeen rahoitukseen. Akatemian olisi pitänyt antaa hankkeelle 300 000 euroa, se antoi lopulta 150 000 euroa.

Pääministeri Jyrki Kataista ei kommentoinut Long Playlle asiaa."
Että näin,toivottavasti asia tutkitaan ainakin lautakasan tarkkuudella.