Kannabis lailliseksi

Mots Kari
Tampere

/ #367

16.10.2007 03:53

Kahlattuani viestiketjun läpi olen onnellinen keskustelun saaman järkevän käänteen tähden. Paljon hyviä kommentteja on esitetty, mutta yhtä asiaa ei ole kukaan vielä
(nähdäkseni) tarkastellut:

Porttiteoria johtuu mielestäni pitkälle siitä ikävästä tosiseikasta, että monet joutuvat ostamaan polttamansa tavaran joltakin hämärältä taholta. Ihmisiltä joiden kanssa itse ainakaan en tahtoisi olla tekemisissä. Ihmisiltä jotka saattavat samalla myydä jotain muutakin ei-niin-mietoa tavaraa.
Ihmisiltä jotka ovat enemmän tai vähemmän tekemisissä ei niin mukavien kansainvälisten rikollisorganisaatioiden kanssa. Nykyinen tiukka laki hyödyttää vain kauppiaita pitämällä hinnan korkealla.

En ole aivan varma siitä, olisiko kannabiksen täysi laillistaminen hyvä asia. Jokainen päihde tuo mukanaan omat ongelmakäyttäjänsä. Tosin ei se siitä laillistamisesta kiinni ole, aina on ja aina tulee olemaan ihmisiä, jotka eivät onnistu pitämään kiinni kohtuuden rajoista.

Mielestäni paras vaihtoehto olisi kannabiksen kotitarveviljelyn laillistaminen. Kasvattakoon jokainen minkä itse tarvitsee. Vailla pelkoa kotietsinnöistä.
Vailla pelkoa sakoista, maineen mustaamisesta ja työpaikan menettämisestä.

Nykyinen huumevalistus laulaa kaikista huumeista samalla viivalla ja se on mielestäni jopa vaarallista. Jos kuitenkin noin joka neljäs valtakuntamme 15-24 vuotiasta nuorista on kokeillut kannabista(http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabis), kuulostaa pelottavalta kertoa
heille muidenkin huumeiden olevan samanlaisia.

Anteeksi nimimerkistä.