Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #195 Re: Re: 3 (tai oikeastaan 4) kohtaa teille homoavioliiton vastustajille :)

17.03.2013 13:14

#193: - Re: 3 (tai oikeastaan 4) kohtaa teille homoavioliiton vastustajille :)

No tottahan se on, että jos laki menee läpi, kirkon on päätettävä kantansa asiaan. Mutta uskon, että laki tehdään muotoon, jossa kirkolla on oikeus päättää oma kantansa. Tuskin kirkkoa pakotetaan noudattamaan lakia jolla tarkoitetaan lain nimeämää instituutiota. MUTTA faktahan on se, että totta kai kirkkoa aletaan painostamaan. Ei lain kautta ja eduskunnan suunnilta, vaan se on yksikertaisesti kansa joka painostaa ilmaisemalla oman mielipiteensä. Kirkko ei ole enään se auktoriteetti, mikä se oli ennen. Kirkko on tällä hetkellä laskutunut kansan kanssa samalle vuoropuhelun tasolle jossa kummankin on kuultava toisiaan. Kirkko ei voi enään sanella omaa kantaansa asiaan kuin asiaan ja luottaa siihen, että toinen osapuoli hyväksyy sen absoluuttisesti. Kaiken lisäksi kun kirkon kannattamat vanholliset aatteet eivät ole enään kauheassa suosiossa, varsinkaan oman ikäluokkani keskuudessa. Sanoisin, että JOS laki menee, läpi kirkon on lopulta valittava kahdesta huonosta vaihtoehdosta mielestään se vähemmän huono. Joko kärsiä huomattavasta luottamuspulasta kansan keskuudessa, tai antaa periksi opeistaan (jonka kyllä se on jo tehnyt aiemmin. Avioero...naispappeus). jompaan kumpaan suntaan kirkon on taivuttava ennemmin tai myöhemmin.