Eläkkeiden verotus korjattava heti!

Matti Hölsä
Vieras

/ #69 Re: Kantelu Euroopan neuvostolle

14.02.2011 23:34

Kiitos vihjeestä. Olemme muutaman Senioripuolueen eläkeläisen kanssa tehneet eduskunnan oikeudasiamiehelle kantelun siitä, että eläkkeiden verotus rikkoo perustuslain yhdenvertaisuuden periaatetta. Saimme pitkiä ja monipolvisia vastauksia, joka minulle tulleessa kirjeessä päättyy seuraaviin sanoihin:

"Tuloverolaki ja ennnakkoperintälaki sekä verotusmenettelystä annettu laki ovat eduskunnan säätämiä lakeja. Eduskunnan oikeusasiamies ei hänelle kuuluvan laillisuusvalvonnan puitteissa voi puuttua eduskunnan lainsäädäntötoimintaan eikä sen taustalla olevaan yhteiskunnalliseen päätöksentekoon.

Edellä olevan perusteella apulaisoikeusmies katsoo, ettei asiassa ole ilmennyt hänen toimenpiteitää edellyttävää lainvastaista menttelyä tai velvollisuuden laiminlyöntiä".

Eli verotuksen muuuttaminen on eduskunnan ja kansanedustajien käsissä. He säätävät myös verolait, ja lait on tarkoitettu noudatettaviksi!