Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #2469

25.03.2013 16:29

"Naispappeuden hyväksymisen yhteydessä vuonna 1986 kirkolliskokous hyväksyi myös ponnen, jonka mukaan niillä, jotka vastustavat papinviran avaamista naisille, on edelleen oikeus tulla vihityksen pappisvirkaan ja nimitetyksi kirkon virkohin.[14] Kirkkopoliittisten voimasuhteiden muututtua naispappeutta vastustavilta evättiin oikeus tulla vihityksi pappisvirkaan tai nimitetyksi virkoihin muuttamalla ponnen tulkintaa 2000-luvun alussa." http://fi.wikipedia.org/wiki/Naispappeus_kristillisiss%C3%A4_kirkoissa

Suomi antoi äänioikeuden naisille reilu sata vuotta sitten... Sanoisinko kirkon toimintaa kuitenkaan edistykseksi...?

Kopernikuksen myötä siirryttiin heliosentriseen maailmankuvaan, mistä on tätnä päivänä niin vankat todisteet, ettei kirkkokaan voi sitä enää kieltää, tosin : "Myöhemmin sekä katolinen kirkko että Martti Luther vastustivat uutta todellisuuskäsitystä ja katolinen kirkko julisti opin pannaan vuonna 1616" http://fi.wikipedia.org/wiki/Nikolaus_Kopernikus