Maahanmuuttajien tuet

OTK

/ #832 n.2500,00€ NETTOTULOT KUUKAUDESSA!

02.04.2013 18:34

#826: ch - Re:hamppariko

Hei.

Seurustelin muutamia kuukausia erään avioliiton kautta Kiinasta Suomeen muuttaneen kiinalaisen kanssa.

Ja järkyttyneenä sain tietää mitä oikeasti Suomessa ulkomaalaisille annetaan rahaa. Tämä kiinalaisnainen pyysi minua katsomaan tiliotteestaan tarkistaakseni hänen saamansa rahat, että mitä ne ovat ja miksi hän ne saa.

Ja järkytyksekseni laskin, että hänen kuukausi "tulonsa"  olivat nettona joka ainoa kuukausi sinä vuonna n.2500,00Euroa!

Tämä on se jos jokaisen kohdalla miten ulkomaalaiset saavat ilmaista rahaa! Naisella on 12-vuotias Kiinassa syntynyt tytär joka ei saa Kiinasta mitään keltään, lisäksi hänellä on nyt n.4-vuotias poika joka on suomalaisen miehen kanssa josta tämä nainen on eronnut (syy oli koska mies oli luvannut, että Suomeen tultuaan he ostaisivat omakotitalon, ja koska mies ei pystynyt taloa hankkimaan, nainen otti eron) tästä tyttärestä mies maksaa n.150 Euroa elatusapua. Kaikki muut rahat nainen saa Kelalta ja sosiaalitoimistosta, jonne häön noiden tulojen lisäksi vie vielä maksuun joitakin isompia laskuja, kuten sähkölaskut ja vesimaksut vuokra-asunnosta. Nainen ei osaa suomea, eikä ole oikein kiinnostunut opettelemaankaan. Käy kursseilla, jotka on hönelle ilmaisia, ja jonka linja-auto matkoihinkin hän saa ilmaiset bussiliput.

Ennen kuin nainen muutti Suomeen hän hgaki Kiinassa lainaa ja osti uuden kerrostaloasunnon ja uuden auton joita hän lyhentää joka kuukausi lähettämällä lyhennys rahat äidilleen joka hoitaa lyhennykset noista  ja lisäksi hän lähettää  myös äidillensä 500,00 Euroa joka kuukausi elämiseen. Nainen sanoo, että häön ei aioi jäädä Suomeen pysyvästi ja ei siis hae Suomen kansallísuutta vaan muuttaa takasin Kiinaan kun on saanut maksettua sen Kiinassa olevan asunnon ja auton.

Olin kuullut, että ulkomaalaisille annetaan kyllä rahaa elämiseen, mutta se, että 2500Euroa kuukaudessa puhtana käteen on kyllä h******n väärin! Töihin hän ei aikonu mennä, ja aikoi pitkittää Suomen opiskelua, ettei tarvittsisi edes mennä.

Punaisen Ristin työntekijä oli ollut hänen apunaan neuvomassa, hakemassa ja auttamassa, että hän saisi kaikki mahdolliset avut mitä ulkomaalasilla on mahdollista saada.

Että sellaista tosi asiaa Tampereen Hervannassa...

Kunpa vain joku nostaisi kissan pöydälle ja oikesti kertoisi, julkistasi jotenkin mitä noille ulkomaalaisille oikeasti annetaan rahaa.

Tuskin saisivat jos vain tuo tieto olis julkisesti tiedossa, kuinka paljon oikeasti he saavatkaan ilmaista rahaa, tekemäåttä yhtään mitään!

t. OTK.