Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Heikki

/ #6794 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Avioliittolaki on kaikille sama

06.04.2013 10:09

#6785: - Re: Re: Re: Re: Re: Avioliittolaki on kaikille sama

"Mitä se tarkoittaa? Miten avioituva naispari eroaa esimerkiksi heteroparista, joka ei aio hankkia lapsia, ei kuulu kirkkoon ja harrastaa silloin tällöin muutakin kuin lähetyssaarnaajaseksiä?" Naispari ei voi avioitua, koska heillä ei ole edellytyksiä hankkia yhteisiä lapsia, eivätkä he voi siis avioituakaan tuossa tarkoituksessa. Naisparin avioituminen ei tee heidän haureuden harjoittamisesta yhtään hyväksytympää, eikä pyhempää, koska avioliittoa ei ole tarkoitus solmia himojen tyydyttämiseksi, vaan haureuden syntien välttämiseksi. 1 Kor 7:2 mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä. 1Tess 4:2-8 Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet. Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta, että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon PYHYYDESSÄ ja KUNNIASSA, ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne; ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet. Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen. Sentähden, joka nämä hylkää, ei HYLKÄÄ ihmistä, VAAN Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin.