Adressi eläinsuojelurikosten rangaistusten koventamiseksi

/ #10

15.12.2006 00:00

Hyviä kommentteja!
Suomessahan on eläimet on muistaakseni luokiteltu "esineen" asemaan, jos esim. erotilanteissa tai eläinten huostaanotoissakin tulee riitaa eikä eläimestä haluta luopua. Sitten käydään oikeudessa taistelemassa. Eläimet eivät ole samanarvoisia ihmisten kanssa, ja tuomiot eläinrääkkääjille on aivan mitättömiä!
On varmaan lapsuudesta jo jotain ongelmia jos ei ole noille pahoille ihmisille itsestään selvää, ettei tule vahingoittaa toista, olkoon vastapuoli ihminen, eläin tai luonto kyseessä.

Eläirääkkäjä on usein enkä itse jäänyt empatiaa vailla lapsuudessa, ei osaa ajatella, miltä toisesta tuntuu ja kasvavat psyykkisesti häiriintyneiksi ja näin omassa elämässä menee niin huonosti, että hän ottaa eläimen itselleen, jota voi alistaa ja kohdella mitä julmimmin tavoin. Siitä saa sitten sitä ylemmyyden tunnetta ja tyydytystä kun on edes joku joka on hänen alistettavissaan ja alapuolellaan.

Eläintenpitokielto heti kun eläinsuojelurikos on tapahtunut, siitä pitäisi se laki vihdoin saada Suomeen. Tai jos jostain syystä saadaan uudelleen kiinni samasta asiasta, niin sitten jo vielä tuntuvammat rangaistukset. Ehdollista ja vaikkapa tuntuvat rahalliset sakot, jotain, mikä saisi heidät todella liemeen tekojensa takia, pakotettuja psykiatrian hoitoja, joilla saataisiin selville, miksi nämä sairaat ihmiset niin yleensäkin tekivät.
Tai vaikkapa pakotettua yhdyskuntapalvelua eläinsuojelutyössä tiukkaan valvotuissa oloissa, jotteivät pääsisi hevillä takaisin oman sairaan elämän pariinsa. Pitäisi jotenkin yrittää psykologisesti vaikuttaa heidän elämäntapaansa. Liian moni eläin kärsii maailmassa ihmisten julmuuksista.
Tasa-arvoinen kohtelu ihmisten, eläinten ja luonnon kanssa. Olen ankarien rangaistuksien kannalla, mutta en tiedä olisiko kuolemantuomio se paras ratkaisu, ja ihminenhän on se ylin luomakunnan otus, joka pystyy omalla tyhmyydellään tuhoamaan kaiken kauniin, heikommat ja huonommat, siitä tulee se ylemmyyden tunne :(...Olisi hyvä, jos rikos menisi rikosrekisteriin niin kuin muutkin rikokset ja tällaisen henkilön elämää vaikeutettaisiin jollain tavalla loppu elämän ajan, jotta joutuu mahdollisimman pitkään kantamaan tekemänsä seuraukset.

Pitäisi saada laaja kampanja koko Suomessa, jossa saataisiin päättäjät heräämään vihdoin muuttamaan eläinsuojelurikosten lakia ankarammaksi. Joukko pitäisi olla todella laaja ja keksiä hyviä keinoja. Jotain suuria kampanjoita ympäri suomea jotta saisi näkyvyytta jne... eläinten määrä, varsinkin kissojen ja koirien määrä on lisääntynyt ja nykyaikainen elämäntyyli on aivan muuta kuin silloin kun eläinsuojelulaki on tehty, joten muutoksia ja ajantasaisuutta, pliis päättäjiltäkin tähän lakiin.

Olisi hienoa, jos uusia Anja Eerikäisen kaltaisia uutteria ja sympaattisia henkilöitä saataisiin lisää eläinsuojelun tarkastutoimintaan!

Pitäisi miettiä myös keinoja, miten saataisiin mahdollisimman monia tapauksia ennalta ehkäistyä, ennen kuin tilanne on mennyt jo pahaksi.
Pienillä paikkakunnilla ja maalla on varmaan hankalampaa toteuttaa eläinsuojelua...? En tiedä kun ei ole kokemusta, korjatkaapa jos on oikeampaa tietoa.