Adressi Israelin tueksi!

Juhani Starczewski
Adressin tekijä

/ #1602 Istuta puu/puita Israeliin Juhanin kunniaksi ja muistoksi!

25.04.2013 17:26

Istuta puu/puita Israeliin Juhanin kunniaksi ja muistoksi!

Pastori, evankelista Juhani Eriksson s. Jyväskylä 5.9.1928-22.4.2013 k. Jaffa/Israel

Viimeinen saamani viesti Juhani Erikssonilta torstaina 18.4.2013:
”Rauhaa, Juhani! Olen Jyväskylän Katulähetyksen matkalla täällä Luvatussa maassa. Matkamme päättyy 20.4. Riemuitsin Raamatunteksteistäsi, ne osuivat nappiin. Siunauksin Juhani Eriksson.”

Viestini Kaima-Juhanille torstaina 18.4.2013:
”Shalom-terveiset Israelista! Olen KKL:n (Keren Kajemet LeIsrael) matkalla:
4 Moos 13:24(23) ja 14:8, 5 Moos 8:7-8, Jesaja 27:6 , luku 35 ja 45:15, KV 2:12, Hoosea 14:6-8, Psalmi 122. Siunauksin Juhani Starczewski”

Pastori, evankelista Juhani Eriksson pääsi Jumalansa ja vaimonsa Saaran tykö taivaaseen ma 22.4. Jaffan kaupungissa Israelissa. ; (
Osallistu Juhanin ja Saaran muistometsän suurentamiseen Suomi-metsässä Israelin vuorilla Yad Hashmonan lähellä
– Saaran kunniaksi ja muistoksi on istutettu jo 101 puuta keväällä 2011!

Suomi-metsän (Finland Forest) muistopylväs sijaitsee alueella, joka hepreaksi on nimeltään "Chanyon Haportzim" (Roadbreakers Commemoration Site). Tällä paikalla sijaitsee myös useampia suomalaisia lehtoja ja niiden muistomerkkejä.
Tätä paikkaa ympäröivät mm. alueet nimeltään Sha'ar Hagai, Eshtaol, Martyrs Forest ja Rabin Park. Näille alueille on aikanaan istutettu Jerusalemin metsiä. Eshtaoliin istutettiin Suomi-metsä vuonna 1958. Tänä päivänä mitään valtaisia
metsiä tälle alueelle ei enää istuteta, mutta olemassa olevia metsiä toki hoidetaan; sairastuneita tai kuolleita puita poistetaan ja niiden tilalle istutetaan uusia puita jatkuvasti. Valitettavasti myös tulipalot kesän kuumina kuukausina aiheuttavat puiden katoa, mutta niiden tilalle istutetaan uusia. Näin ollen Juhani Erikssonin muistoksi istutetut puut tullaan myös sijoittamaan tälle alueelle. Alkuvuosina näille alueille istutettiin ainoastaan mäntyjä ja sypressejä, mutta tutkimusten tuloksena on todettu, että on parempi istuttaa useampia lajeja ja viime aikoina on alettu istuttaa myös manteli-, granaattiomena-, eukalyptus-, tammipuita jne. Haportzimista on myös näköyhteys Yad HaShmonaan, joka on kävelymatkan päässä.

------------------------------------------------------------------------

Yksi puu on 10,-, kaksi 20,- jne…
Ilmoita nimesi ja kuinka monella puulla osallistut allekirjoittaneelle,
niin ilmoitan tili- yms. tiedot!

Muistaminen ja puun istuttaminen tapahtuu Israelin kansallisrahaston
eli Keren Kajemetin kautta.

------------------------------------------------------------------------

KEREN KAJEMET LEISRAEL PUUNISTUTUSTA ISRAELISSA
TRÄPLANTERING I ISRAEL
Keskiviikkoon 23.4.2013 mennessä on koossa jo 19 puuta!

Viestiä saa levittää!

Jesaja 46:4. Teidän vanhuutenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

Psalmi 116:15 Kallis on Herran silmissä hänen hurskaittensa kuolema.

Hoosea 14:6. Minä olen oleva Israelille kuin kaste, se on kukoistava kuin lilja ja juurtuva syvälle kuin Libanon.
7. Sen vesat leviävät, sen kauneus on oleva kuin öljypuun ja sen tuoksu kuin Libanonin.
8. Sen varjossa asuvaiset kasvattavat jälleen viljaa ja kukoistavat kuin viiniköynnös. Sen maine on oleva kuin Libanonin viinin.

Muistoterveisin

Juhani Starczewski
juhani.starczewski@elisanet.fi
Muurarintie 9 B 8
40520 JYVÄSKYLÄ

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…