Adressi Israelin tueksi!

gavriblock

/ #1604 PERJANTAI 26.04.13

26.04.2013 10:56

PÄÄMINISTERI Benyamin Netanyahu oli helikopterissa menossa tarkastuskierrokselle Israelin pohjoisosaan, kun IDF ilmoitti tuntemattoman UAV-koneen ylittäneen maan pohjoisen merialueen rajan Libanonista. Koneen lentoa oli seurattu sen ollessa vielä Libanonin ilmatilassa. Pääministeriä kuljettanut helikopteri päätettiin hänen kansliansa ja IAF:n välisen keskustelun jälkeen varotoimena ohjata maahaan, kunnes välikohtaus olisi ohi.

MIEHITTÄMÄTÖN tiedustelukone havaittiin noin kahden aikaan iltapäivän aikaan torstaina. Sen lennettyä lähelle Haifaa kone päätettiin ampua alas. IAF:n helikoptereita ja hävittäjiä lähetettiin seuraamaan koneen lentoa, ja sen ollessa vielä meren yllä IAF:n komentaja antoi käskyn apua se alas. F-16 kone ampui ohjuksen UAV-konetta kohti tuhoten sen. Kone oli silloin kuusi merimailia Haifan kuntarajasta.
Pääministeri sanoi pitävänsä maan rajojen ylitystä hyvin vakavana loukkauksena. Koneen uskotaan kuuluneen Hizbullahille, joka kuitenkin kiistää syytöksen. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/167479#.UXoQVGJHT-k

Apulaispuolustusministeri Danny Danon sanoi, että sanoi, että Israel tulee vastaamaan tähän räikeään rajaloukkaukseen sopivalla katsomallaan tavalla. Myös hän syytti Hizbullahia koneen lähettämisestä Israelin ylle. Se voi kuljettaa 50 kg:n räjähteen tai ohjuksia. http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/167481#.UXoUIGJHT-k

Yaakov Lappin pitää Hizbullahin lähettämää UAV-konetta vaarallisena yrityksenä yleisen huomion kiinnittämiseksi pois sen lisääntyvästä sekaantumisesta Syyrian sisällissotaan, mikä on herättänyt kovaa kritiikkiä Libanonissa kaatuneitten määrän lisääntyessä. Hizbullah on pyrkinyt välttämään kansan huomiota tuomalla kaatuneet salaa Libanoniin ja hautaamalla heidän tuntemattomiin paikkoihin ilman fanfaareja. Omaisille ilmoitetaan kaatumisesta, että hän sai surmansa sotilaallisissa harjoituksissa.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…