Adressi Israelin tueksi!

/ #1611 Re: Re: ajantasatietoa israelista

09.05.2013 08:39

#1610: KESKIVIIKKO 8.5.2013 - Re: ajantasatietoa israelista

BENYAMIN alueiden asukasneuvoston puheenjohtaja Itzik Shadmi sanoi tiistaina, että viimeiset julkisuuteen vuotaneet tiedot pääministeri Netayahun salaisesta rakennuskiellosta Juudean ja Samarian alueilla todistavat heidän ennen vaaleja antamansa varoitukset oikeiksi, että Netanyahu tulee noudattamaan entisen pääministeri Ariel Sharonin taktiikkaa luvaten yhdellä tapaa mutta salaa toimien sen vastaisesti. Hän esitti syytöksen, että Netanyahu haluaa tuhota juutalaisyhteisöt Juudeassa ja Samariassa eikä rakentaa niitä.

ARMEIJAN RADIO raportoi tiistaiaamuna, että pääministeri Netanyahu oli kutsunut asunto- ja rakennusministerin Uri Arielin kansliaansa ja kehottanut tätä jäädyttämään uusien kohteiden julkistamisen ja urakkatarjousten pyytämisen Juudeassa ja Samariassa.
Benyaminin alueen asukkaitten neuvosto julkisti edellisten parlamenttivaalien aikana useita videoita, joissa varoitettiin Netanyahusta, että v. 2009 Bar Ilan yliopistossa pitämässään puheessa hän selvästi asettui kannattamaan aseetonta Palestiinan valtiota Israelin rinnalle. Toiseksi Netanyahu piilotti entisen korkeimman oikeuden tuomarin Levyn johtaman komitean laatiman selvityksen, jossa selkeästi osoitetaan sekä kansallisen että kansainvälisen oikeuden kannalta, ettei Israelin miehitä Jordanian vuoden 1948 miehityksestä vapauttamiaan maa-alueita, koska ne Balfourin julistuksesta lähtien on useissa kansainvälisissä järjestöissä vahvistettu kuuluviksi juutalaisten kansalliseen kotiin.
ITZIK SHADMI sanoi tiistaina tähän tapaan. ”Koko viimeisen kautensa aikana virassaan Netanyahu väitti, ettei hän korkeimman oikeuden ja oikeuskanslerin estämisen vuoksi ole pystynyt säilyttämään asuttamistoimenpiteitä. Nyt on kuitenkin selvää, ettei hän halua sitä, vaan noudattaa Ariel Sharonin esimerkkiä askel askeleelta”, hän tilittää. ”Uskon tehtävämme olevan hälyttää pääministerin edellisen kauden opetuksista ja reagoida niihin sekä vaatia että hallituksen ministerit toimisivat toisella tapaa seuraavan kauden aikana. Likudin ministerit soittivat minulle vihaisia puheluita Netanyahun vastaisten syytösteni vuoksi. Nyt hekin ovat alkaneet nähdä, että me olimme oikeassa”.
Myös Samarian juutalaisyhteisöjen neuvoston puheenjohtaja Benny Katzover reagoi tiistaina levinneisiin tietoihin todeten jo ennen vaaleja esittämiään varoituksia, että Netanyahun uusi hallitus voi vaikuttaa juutalaisyhteisöihin, joka epäilys on jatkunut ja edelleen vahvistunut äskettäin julkisuuteen vuotaneitten tietojen johdosta. Katzover esitti laimean toiveen, että hallitus harkitsisi päätöstään uudelleen eikä vahingoittaisi Juudean ja Samarian juutalaisyhteisöjä.  http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/167828#.UYoAb2JHT-k

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…