Adressi tasa-arvon puolesta huoltajuusriidoissa

Turku

/ #1

16.12.2006 23:21

Mitä ilmeisimmin, kun lapsi jää äidille on kyse äidin saamasta yksinhuoltajuudesta. Suomessa ei kovin helpoin perustein anneta yksinhuoltajuutta äidillekään. Isillä on myös velvollisuutensa avioliitossa jotka useinmiten laiminlyödään ja sitten kun nainen lähtee ja hakee yksinhuoltajuutta niin sittenpä isit alkaa peräämään oikeuksiaan. Jos olisi huolehdittu omista velvoitteista avioliitossa tuskin tarvitsisi hakea sitten eron jälkeen oikeuksiaankaan. Mitalilla on aina kaksi puolta ja adressin alkuunpanijakin tietää tämän.
En allekirjoita tämän aloitteentekijän adressia, koska tiedän, että totuus ei ole aina yksiselitteinen. Asioissa ei ole yhtä osapuolta vaan kolme tai neljä ja yleensä aikuisten riidoissa lapsi ei ole tärkein vaan kosto toiselle osapuolelle.
En tiedä mitä kyseisen adressin aloittanut ajaa takaa mutta näissä huoltajuus asioissa pitäisi kyllä miesten myöntää omatkin virheensä mitä avioliitossa ovat tehneet. Niko Linsa alias Hami Linsa, Iranilaissyntyinen , katsoo asioita liian ahtaalta näkökannalta. Suomessa miehillä on todella hyvät ja tasavertaiset kohtelut avioerotilanteissa, ja jos ei ole, niin yleensä mies itse käytöksellään on pilannut mahdollisuutensa. Kun ihminen myöntää omat virheensä ( siis mies) ei näitä katkeruuden sävyttämiä adresseja tarvitsisi laittaa alulle.