kuolaimettomat (bitless bridle) sallituiksi ratsastuskilpailuissa

F*ck what YOU think, I got MY opinion.

/ #18 Nauran.

15.05.2013 09:47

Oon nähnyt hyviä esimerkkejä hevosen ja ratsastajan välisestä LUOTTAMUKSESTA, jolla hevonen tekee hyvinkin mieluusti yhteistyötä ratsastajan kanssa. Kirjotin adressin, koska haluan joskus tulevaisuudessa kisata, vaikka olenkin ns. "kuolaimeton ratsastaja".

NIILLE, jotka haukkuvat kuolaimettomutta, komppaan "Hevosystävää". Katsokaa nevzorovin videoita, käykää http://www.fairhorsemanship.com/ (http://www.fairhorsemanship.com/articles-riding/intro-on-rider-safety-why-bit-less-is-safer/) ja katselkaa netistä videoita ja tietoa.

Kaikki on kiinni siitä, miten itse kohtelette sitä hevosta. Kyllä mä ainakin kulkisin mieluummin ilman kuolaimia, ku kivun hallitsemana kuolaimilla. Oppikaa aiheesta ja AJATELKAA AIVOILLA ennenku haukutte kuolaimettomuuden maan tasalle. Oon itte kokeillu molempia ja valitsin kuolaimettomuuden. Ei sillä, etteikö jotkut ihmiset osaisi käyttää niitä kuolaimia silleen kohtuullisella tasolla, mut se on niin harva joukko, että kuolaimet pitäis kieltää ku kattoo teitä pellejä istumassa niin fiineinä kiskomassa sitä hevosta suusta. Sitä sattuu. Voidaan kyllä kokeilla niin, että laitan teille rautaa suuhun, vedän ja hakkaan raipalla ja puristan kylkiin samanaikaisesti.

Googlatkaa ny s**tana sitä tietoa ees ennenku alatte pätemään siitä kuolaimellisuudesta, että kuinka se ois ratsastuksen A ja Ö. Ja lyön vaikka pääni pantiksi että jokasen hevosen saa menemään kuolaimitta, mutta saako kuolaimilla? Ehei. Ja jos väitätte että se hevonen on virheellinen siinä vaiheessa kun se vastustaa sitä kipua ja sillä pitää mennä kuolaimitta, eikä sillä voisi siksi kisata, niin too bad, saatatte viedä teurastamolle/lopetettavaksi kultakimpaleen, millä pääsisitte korkeemmalle tasolle kuolaimitta. Siis jos tälläset adressit saataisiin eteenpäin ja kuolaimettomuus mahdollistettaisiin..

JA KYLLÄ, olen ratsastanut "ongelmahevosia" kuolaimilla ja nähnyt kuinka kuolaimettomuuteen vaihdettaessa hevoset kulkevat niin paljon paremmin alla. Mutta ei se kuolaimettomuus, vaan se uusi ratsastustyyli, joka on ns. "pehmeämpi" ja hevosystävällisempi. (Googlatkaa) Olen joutunut muutamille ihmisille todistamaan faktan oikein heidän hevosta käsitellessäni. Mennyt riimunnarulla, ja "ongelmahevonen", joka kuullemma oisi tappanut minut, onkin kulkenut hyvin kuolaimitta.. Jos ette usko, voin mieluusti tulla näyttämään myös teille (:

Jos kuitenkin valitsette olla tietämättömiä, ettekä ajatella miltä siitä alla kulkevasta eläimestä tuntuu, niin GO AHEAD, emmä pakota viisastumaan. Että menkää itte "kakarat" kattomaan niitä hevosia ensin sinne tallille ennenku pädette :D Sitäpaitsi mitä se teiltä on pois, jos jotkut kisais kuolaimitta? Pelkäättekö häviävänne ihmiselle, joka kohtelee hevostaan paremmin? Hahah, ootte vähän kyllä hölmöjä..