Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

taku

/ #14300 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

24.05.2013 19:16

#14296: - Re: Re: Re: Re: Re:

Jotenkin minusta vaan tuntuu että näkemyksesi taustalla on se että sotket Jumalan jumaliin siis tarkoitan että monet eivät kykene (tai halua)ymmärtää että Jumala isolla J llä on erikuin jumala pienellä j llä.Edusta sitä kantaa että juutalaiset kristityt ja muslimit palvovat samaa Jumalaa.Itseasiassa jokainen joka palvoo Kaikkivaltiasta Luojaa palvoo samaa Jumalaa. Koska eivät palvo jumalia.

Kysymys on siitä tietysti vaikea että mikäli olisi niin että kristityt ja muslimit palvoisivat eri Jumalaa niin molempientätyisi olla olemassa ainakin jollain tasolla.Tämä on nyt monimutkaista filosofiaa mutta ajattelen että kaikki se mitä voimmekuvitella esim Mustanaamio ja Batman ovat olemassa jollain tavalla.Mielikuvituksesamme. Sanotaan että mielikuvitus voisi luoda mitä tahansa.Mutta mielikuvituksemme ei kuitenkaan pysty luomaan toista Kaikkivaltiaan Jumalan kaltaista.Tätä on vaikea ymmärtää jos ei tunne Jumalaa tai ole opiskellut filosofiaa.

Kolminaisuusoppia en ole itse vielä oikein sisäistänyt joten siihen on vaikea sanoa mitään,mutta näkisin asian niin että meillä on sama Jumala mutta erot liittyvät siihen millainen ajattelemme hänen olevan.Ja muuten Allah on Jumala arabiaksi kuten God on Jumala englanniksi.Ei Allah ole mikään erisnimi. Joten jos arrabit (kristityt ja islaminuskoiset arabit ts joiden äidinkieli on arabia)palvovat eri Jumalaa niin varmaan myös ruotsinkielisillä ja suomenkielisillä kristityillä on eri Jumala.Nimittäin myös kristityt arabit rukoilevat Allahia.onko muuten mielestäsi englanninkielisillä ja suomenkielisillä sama Kristus