Kannabis lailliseksi

Esbo

/ #406

17.12.2007 18:32

Kaikki käy, kunhan Minun maksamistani veroista ei mene enempää muiden ihmisten päihteiden käytöstä aiheutuneisiin haittoihin ja hoitoihin.

Mitä enemmän laillisia aineita, sitä enemmän niitä käytetään. Tätä logiikkaa ei voi kumota, sillä niin maailma makaa. Jos esim. raiskaus olisi sallittu ilman minkäänlaisia rangaistuksia, varmasti monet elämäänsä turhautuneet miehet, jotka eivät nykyään siihen asti mene, sitä tekisivät sen laillistuttua. Palataan siis keskiajalle vain aivan rauhassa. Laillistamisen mukana rappeutuu moraali - oli sitten kyseessä huumausaineet tai muut rikokset.

Kannabiksen käytöstä on haittaa muille ihmisille - ihmisille, jotka eivät käytä, mutta maksavat näistä aiheutuvat hoidot. Kyllä, maksamme jo nyt alkoholistien hoidot, mutta miksi sitten lisätä aineita, joista aiheutuu lisää kuluja veronmaksajille?
Kannabis lailliseksi Vain, jos sen myyminen on verotettavaa tuloa myyjälle. Se kyetään pitämään kurissa, eikä siitä leviä uuden adressin, esim. "Kaikki huumausaineet laillisiksi". Käytöstä aiheutuvat hoidot suoritetaan yksityisillä klinikoilla henkilön omasta pussista maksaen ja/tai kannabiksen myynnistä saaduilla verorahoilla. Käyttäjät jätetään siis omilleen. Puoltaisin myös erästä keskusteluissa esille tullutta asiaa - täydellistä sterilisaatiota käyttäjille - mutta se rikkoisi liikaa ihmisarvoa, vaikkakin lapsen etu on Aina kaiken edellä... sitä tosin turhan monet eivät käsitä.