Kannabis lailliseksi

Markus Heinonen
Helsinki

/ #409

20.12.2007 21:16

Avatkaa silmänne, ette voi olla noin takapajuisia. Minkä vaikutuksen se tekee teihin jotka olette niin paljon sitä vastaan?

Esimerkkinä voidaan pitää tämäntapaisia kommentteja: "Näin 8-vuotiaan pilvessä, ja hän oli päästään pehmeä kuin vanupuikko!"

Kukaan ei ole käskenyt 8-vuotiasta tunkemaan spliffiä hänen huuleensa? Mainittakoon että kannabiksen käyttö ei välttämättä sovi jokaiselle ihmiselle maan päällä. Kannabiksen käyttäjät ovat yleensä ennemminkin rentoutuneita ja rauhanomaisia kuin väkivaltaisia ja murhanhimoisia. En ole kertaakaan nähnyt henkilöä joka haastaisi riitaa kannabiksen vaikutuksen alaisena, alkoholin vaikutuksesta kylläkin. Alkoholikaan ei sovi kaikille? Silti vaikka ihmiset tappavat toisiaan hetken mielijohteesta alkoholin vaikutuksen alaisena ei asian eteen tehdä mitään. Entäpä perheväkivalta? 3/4 tapauksiin liittynyt jollain tavoin alkoholi. Entä kuolemat? Niistä puhumattakaan. Pelkästään suomessa alkoholikuolemia on vuodessa tuhansia. Turha tässä varmaan edes mainita että kannabiskuolemia maailmankirjoissa on yhteensä 0. Silti alkoholia myydään maailmanlaajuisesti lukemattomia ja lukemattomia määriä joka päivä. Tupakasta puhumattakaan. Sanottaneen vielä lyhyesti sen verran että tupakka kun aiheuttaa syöpää, niin kannabiksen on tieteellisesti todettu jopa tappavan syöpäsoluja. Tulokset puhuvat puolestaan. Kannabiksen tutkinta on enemmän keskittynyt haittojen etsimiseen hyötyjen sijasta. Ja se että kannabis aiheuttaisi depressiota, mielenterveyshäiriöitä tai skitsofreniaa sanottaneen vielä siitäkin että "Kannabiksen käyttö VOI LAUKAISTA JO VALMIIKSI PIILEVÄN depression, mielenterveyshäiriön tai skitsofrenian." Yksi kiistämätön todiste kannabiksen hyödyistä on suomen markkinoille lanseerattu kannabispohjainenlääke joka on todettu erittäin hyväksi. Ainoana haittapuolena voisin väittää kannabiksen korkean hinnan katukaupassa.

Tämä voi olla järkytys niille jotka eivät ymmärrä Kannabiksen arvokkuutta.
Mutta itse tuen kannabiksen laillistamista jo sen takia että sen seurauksena loppuisi laiton katukauppa, ja siihen liittyvät rikokset. Näemme joka päivä lööpeissä miten kauheita asioita ihmiset ovat tehneet alkoholin vaikutuksen alaisina. Kannabis on luokiteltu huumeeksi suomen laissa, ja ymmärrän kyllä että siitä huumemielikuvasta on vaikea päästä eroon, mutta kehotan ihmisiä miettimään ja perehtymään asiaan ennen kuin alkavat kommentoimaan asiaa millään tavalla. Olin itse myös aikanaan kannabista vastaan. En itse käytä minkäännäköisiä kannabistuotteita. Tässä on vaan nyt kyse siitä että mikä on oikein ja mikä väärin.

- Markus 16v