Kannabis lailliseksi

Santeri Kunttu
Savonlinna

/ #412 joskus polttelen

25.12.2007 05:07

Olen monta kertaa krapula-aamuna miettinyt että mitähän sitä tuli taas tehtyä.
Kannabiksen käytön jälkeisenä aamuna ei ole koskaan tarvinnut katua edellisillan tekoja.
Itsellä ainakin harkintakyky säilyy, eikä mielialat vaihtele läheskään samalla tavalla kuten viinan kanssa. Olo on parempi ja aamulla lähinnä vaan naurattaa se mitä illalla on mietiskellyt.
Yleensä ei edes tule lähdettyä pilvessä mihinkään vaan mielummin katselee telkkaria, syö ja pelailee tietokoneella.
Mielestäni kannabis tulisi osittain laillistaa, esim pienien määrien hallussapidosta tai pienimuotoisesta kotikasvatuksesta ei rangaistaisi.
Esimerkiksi hasikseen usein lisätään painoa kohottavia aineita tuoton parantamiseksi, jolloin et välttämättä edes tiedä poltatko puhdasta hasista vai onko seassa todellisuudessa vaikka jauhettuja lääkkeitä tai vastaavaa.
Kannabiksen laillistaminen todennäköisesti lopettaisi "jatkeaineiden" lisäämisen tuotteeseen, koska se ei olisi enää taloudellisesti kannattavaa hintojen radikaalin romahduksen takia.
Harvalla on mahdollisuutta kasvattaa kannabista itse koska juuri laki sen kieltää ja kiinnijäämisen riski on suuri, joten sitten joudutaan turvatumaan rikolliseen pilveen.
Itse saattaisin jopa kasvattaa muutaman kasvin jos kiinnijäämisen riskiä ei olisi.
Mutta ainakin toistaiseksi syynään ne rahat rikollisuudelle kun vaihtoehtoja ei ole.