Kannabis lailliseksi

Santtu Mielikäinen
lohja

/ #429 NYT TE JOTKA OOTE SITÄ MIELTÄ ETTÄ KANNABIS ON JOTAIN HIRVEETÄ MYRKKYÄ NIIN LUKEKAA TÄÄ!

15.01.2008 15:02

Käytön HAITAT

Poltettaessa kannabiksen tärkeimpien terveyshaittojen on oletettu olevan samankaltaisia kuin tupakan, mutta vuonna 2006 valmistunut tutkimus ei pystynyt vahvistamaan kannabiksen polttamisen aiheuttavan kohonnutta riskiä suun, nielun tai hengityselinten syöpiin.[11] On jopa näyttöä että THC sellaisenaan toimisi keuhko- ja aivosyöpälääkkeenä.[12] Kannabiksen käytössä ruoassa tai juomassa ei näitä vaikutuksia luonnollisesti ole. Äkillisiä yliherkkyysvasteita voi toisinaan esiintyä. Kannabiksen vaikutuksista sikiöön raskauden aikana ei ole tarkkaa tietoa, mutta oletettavasti poltettu kannabis aiheuttaa sikiölle samanlaisia vaurioita kuin tupakkakin. Kannabiksen käytöstä ei seuraa akuuttia myrkytys- tai kuolemanvaaraa.[9]. Pekka Saarnion tekemässä katsausartikkelissa on vertailtu alkoholin ja kannabiksen käytön haittoja. Alkoholi todettiin selvästi haitallisemmaksi päihteeksi.[13]

Kannabiksen kokeilemisen tai satunnaiskäytön ei ole havaittu aiheuttavan päihtymyksen jälkeisiä kognitiivisia häiriöitä. Kannabiksen pidempiaikainen ja runsas käyttö heikentää lievästi ajattelu- ja havaintotoimintoja ja muistia. Vaikutuksia voivat olla lähimuistin heikkeneminen, uuden oppimisen ja tarkkaavaisuuden ylläpidon vaikeutuminen. Keskittymiskyky saattaa heiketä ja olennaisen erottaminen monimutkaisesta vaikeutua. (http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabis)

Onko toi nyt niin hirveetä myrkkyä? Kuulostaa kyl paljon terveellisemmältä kun tupakka tai alkoholi.

Ja taulukkoo

Aine Vieroitus Vahvistus Toleranssi Riippuvuus Päihdyttävyys
Nikotiini 3 4 4 1 6
Heroiini 2 2 2 2 2
Kokaiini 3 1 1 3 3
Alkoholi 1 3 4 4 1
Kofeiini 4 5 3 5 5
Kannabis 5 6 5 6 4
(http://fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4ihde)

Kertokaa nyt mikä siinä nyt niin hemmetti siinä on että te ajattelette että "hyi mitä MYRKKYÄ ja miten VAARALLISTA toi on?
Kuvitelkaa mitä saatais aikaseks pelkällä kannabiksella tähän koko maailmaan