Maahanmuuttajien tuet

Hävettää

/ #1069

31.07.2013 21:24

Hävettää olla suomalainen, kun kommentit ovat tällä tasolla. Jokainen voi itse tarkistaa tukien tasoa, oikeata tietoa saa esim. Kelan sivuilla. Itsekin olen sosiaalipuolella tehnyt vuosikymmeniä töitä, sekä maahanmuttajien että suomalaisten kanssa ja voin vakuuttaa että ei ole olemassa isompia sosiaalietuuksia maahanmuuttajille. Ainoa tuki joka maksetaan vain maahanmuuttajille on Kelan tai kunnan maksama kotoutumistuki (ensimmäiselle 3 vuodelle kun tuen saamiseksi opiskellaan suomea ja yhteiskuntatietoa sekä tutustutaan suomen työelämään) ja tämä kotoutumistuki on samansuuruinen kuin Kelan maksama työmarkkinatuki tai kunnan maksama toimeentulotuki. Siis ei yhtään isompaa kun  työmarkkinatuki tai toimeentulotuki. Mutta näyttää siltä että ne jotka kirjoittavat kommentejä tähän eivät viitsi edes ottamaan selvää asioista. Luotetaan huhupuheisiin ja nettivihapalstojen kirjoitteluun, kun ollaan kerran sitä mieltä että maahanmuuttaja on syynä kaikkeen pahaan ja omaan pahan oloon. Jos itsellä menee huonosti (taloudellisesti tai psyykkisesti) niin oma tilanne ei kuitenkaan parane haukkumalla muita ja syyttömiä. Ja muualle maailmaan muuttaneita suomalaisia on monikertainen määrä kuin tänne tulleita maahanmuuttajia. Täällä sitten haukutaan niitä jotka uskaltavat muuttaa Suomeen (ja suurin osa tulee tänne suomalaisten puolisoina tai suoraan töihin työluvalla) ja sitten lähdetään itse maailmalle seikkailemaan tai sekoilemaan