Turun päivystävä eläinlääkäriasema vaihtoon!

Liian monta käyntiä Tuhatjalassa

/ #143 päivystyksen toiminnan tasalaatuisuus

12.08.2013 09:46

olen tehnyt reklamaation Liisa Palmulle, ilmoittanut AVIn asiasta mutta mitään ei tapahdu ennen kuin tuo sopimuskausi on päättynyt.

Missään toisessa eläinlääkäriasemalla en ole nähnyt niin huonoa aseptiikkaa kuin mitä oli Tuhatjalassa. Tullaan huoneeseen ja lähdetään huoneesta ilman käsien desifektiota. Tutkimuspöytä ja lattia hirveässä kunnossa edellisen asiakkaan jäljiltä, ei ollut taatusti desifioitu saati tehty edes mekaanista puhdistusta

Entäs sitten eläinlääkäreiden asiantuntemus. Minun kokemuksen mukaan paikalla on eläinlääketieteen kandeja, jotka ovat opiskelleet Tartossa. En epäile kyseisen opinahjon osaamista vaan heidän systeeminsä on ettei asiakaskontakteja ole ainakaan ensimmäisen 4-5 vuoden aikana ja silloin voi jo päivystää.

Omakohtaisesti olen kokenut erittäin ammattitaidotonta eläintenhoitoa missä eläin on jätetty ilman tarkkailua ja tehty vasta tarvittavia toimenpiteitä kun huolehtii itse näistä asioista ja kyseenalaistaa toimintaa. Silmäpainetta ei osata mitata vaan määrätään silmäpainetta alentavaa lääkettä ilman että paineita on mitattu silmistä. Selvisi myohemmin ettei koiralla ollut silmäpaineiden kanssa ongelmia vaan koira oli sokea.

Tottahan se on että virheitä sattuu päivystysaikaa enemmän kuin muulloin MUTTA miten on mahdollista että Tuhatjalka käyttää koko ajan kandeja päivystyksessä eikä valmiita eläinlääkereitä? kaupunkihan ilmoittaa aina etukäteen koska tulee katsomaan ja arvioimaan toimintaa niin silloin varmasti on ammattitaitoista henkilökuntaa. Eli vaatikaa ammattitaitoinen eläinlääkäri katsomaan omaa lemmikkiäni älkääkä tyytykö muuhun.

Turussahan päivystää useampikin eläinklinikka viikonloppuisin esim Turun eläinsairaala mutta öisin on vain Tuhatjalka, valitettavasti