Turun päivystävä eläinlääkäriasema vaihtoon!

Vieras

/ #163 Re: Oliko vanha päivystysjärjestely parempi?

13.08.2013 19:30

#162: - Oliko vanha päivystysjärjestely parempi?

Palvelutason kehittäminen on tosiaan se mistä pitää lähteä liikkeelle ja itse ainakin ajattelin aikoinani että hyvä kun kaikki on keskitetty paikkaan, jossa on kunnon välineistö, röntgenit jne. aina saatavilla ja aina tietää että mihin mennä. Eipä se mennyt niin.. kun välineitä pitäisi myös käyttää ja paikalla pitäisi olla osaava porukka.

Aikaisemmin tuolla kiertosysteemillähän oli kyllä mahdollisuus että sairaus sattui silloin kun päivystysvuoro oli jollain takahikiän lääkärillä, ensin piti löytää paikka mihin mennään ja varustetaso saattoi olla jotain aataminaikuista jne. Silloin kuitenkin elettiin venäläistä rulettia sen kanssa sattuiko huono mäihä vai ei, nyt se huono mäihä on joka kerralla lähes takuuvarmaa. Kaupungin pitää vaatia ostopalvelussa laatua eli määritellä laatumittarit ja niiden täyttymistä pitää seurata. Hoitohenkilökunta ei voi olla ensi kertaa harjoittelemassa osaamistaan elävillä eläimillä päivystyksessä, siellä pitää olla vanhoja konkareita jotka tajuavat mitä tutkimuksia tehdään aina automaattisesti missäkin tilanteessa ja mistä konsultoidaan apuja kun tulee itselle tenkkapoo. Ja jos laatumittarit näyttävät punaista niin sopimus raukeaa, muutenhan palvelun tuottaja voi elää juuri ja juuri rimaa hipoen koko sopimuskauden ja eläimet kärsivät.