Kannabis lailliseksi

tuulia salminen
salainen

/ #440

01.02.2008 15:44

Kyllä, kyllä...Minusta kannabiksen voisi hyvinkin laillistaa, koska se ei varmasti muuttaisi sitä tosi-asiaa, että toiset tykkää, toiset ei. Jokainen ihminen(ainakin yleensä), kykenee itse päättämään pistääkö jointin palamaan, ja kuinka usein, vai eikö tee sitä lainkaan. Tuntuu naurettavilta tuomiot, joita kasvattajat ovat saaneet.. Jos olisi laillista, esim. rikollisuus ja huumeiden käyttäjien "sekoittuminen" vähenisi. Sekoittumisella tarkoitan, että kun huono saatavuus, ja laitonta, joutuu hampuusi usein tekemisiin esim. pirin käyttäjien, tms. kanssa, koska voi olla vaikeaa kannabiksen saatavuus muuten..

Olen seurannut pitkään käyttäneen elämää lähituntumasta,itse olen polttanut pari vuotta, ja voin sanoa, että polttelussa hyvät ja huonot puolensa... Muistiin vaikuttaa kyllä, ainakin minulla henk.koht.(jollain toisella ei välttämättä lainkaan samassa määrin.), miehillä tuntuu vähentävän seksuaalista halukkuutta, siis joillain,ja pitemmät ajat ilman kukkaa tekee toki huonon masis-olon, vieroitusoireet. Hyvinä puolina sanoisin, että kaikki tuntemani hampuusit ovat rauhaa rakastavia, älykkäitä persoonia,joiden ajatusmaailmaa ei ole hamppu ainakaan huonompaan suuntaan vienyt. Polttelusta tulee (yleensä) rento, hyvä fiilis, voi saada uusia ideoita, ja taiteen tekemiseen löytää erilaisia ulottuvuuksia. Plus aina uni-ongelmista kärsineenä voin sanoa, että poltto tuntuu jeesaavan siihenkin.

Mutta niinhän se on, että jokainen valitsee oman tiensä, omat nautintonsa. Kaikille kannabis ei VARMASTI sovellu, joillekin upeasti..=)
Ja alkoholistin elämää monen monta vuotta vierestä seuranneena voin sanoa, että jopa vähän loukkaa kun sellaista helvettiä ja piinaa verrataan pilven polttajan elämään... Harvemmin(itse asiassa en oo kuullut koskaan) olisi pilven polttajan elämän-tyyli tehnyt hallaa muille ihmisille. Miksette elä ja anna elää omalla tavalla? Hampuusit yleensä kaipaa vaan omaa rauhaa, kuten kaikki..Tehdä omaa juttuaan, elää kuten haluaa. Allekirjoitan joo.=)