Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #22243 Re: Re: Re: Re: Miehen ja naisen välinen suhde

10.10.2013 16:41

#22239: - Re: Re: Re: Miehen ja naisen välinen suhde

Palataanpas tutkimaan sitä rakkauden kaksoiskäskyn ydinajatusta:

Kaksoiskäskyn ensimmäinen osa (eli käskyistä suurin ja tärkein) menee näin: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi." Tämä on lähtökohta numero: 1.

Mitä tarkoittaa Herran sinun Jumalasi rakastaminen? Se tarkoittaa sitä, että haluaa noudattaa hänen tahtoaan? Mistä me tiedämme mikä on Jumalan tahto? Vastaus: Jumalan tahto löytyy Jumalan Sanasta, eli Raamatusta.

Jeesuksen selkeä viesti oli siis tämä: Noudata ensiksi (1) koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi Jumalan tahtoa, joka löytyy Raamatusta. Tätä käskyä seuraa toinen osa; Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Tämä on numero: 2.

Toinen osa tulee siis järjestyksessä ensimmäisen osan jälkeen, jonka syvin merkitys on Jumalan rakastaminen niin että noudattaa Jumalan tahtoa, joka ihmisille on Raamatussa ilmoitettu. Kun ihminen haluaa koko sydämestään noudattaa Jumalan tahtoa niin, että ei esimerkiksi tahallisesti tee syntiä poikkeamalla pois Jumalan mielen mukaiselta tieltä, on Jeesuksen viestinä tämän jälkeen, rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään.