Ei lisää ydinvoimaa

Valkeakoski

/ #11

24.02.2008 23:06

Olkoon kalliimpaa kuin luullaan, mutta sanompa nyt mitä itse ajattelen. Olkoon se kuinka kallista sitten väitättekään, eihän sen vastaavan kapasiteetin saavuttaminen esim aurinkoenergialla maksaisi paljoa. Lisäksi aurinkopaneelit vievät aivan tuhottomasti tilaa ja toimivat vain oikeastaa kun aurinko paistaa.
Tuulivoimaa ja vesivoimaa toki lisätään yhdessä aurinkovoiman kanssa, mutta energian tarpeen kasvaessa nopeammin kuin niillä keinoilla tuotetaan tarvitaan jotain aivan muuta. Lisäksi tuulivoimaa ei voida käyttää jos tuulta ei ole, tai se on liian kovaa. Myös vesivoiman käyttöön tarvitaan virtaavaa vettä, jolloin voimalat tulisi rakentaa joko tekojärviin(patoihin) tai jokiin(Suomessa melko pieniä)
Suomen Ydinvoimaloiden turvallisuus on hyvä, parempi ellei jopa paras, kunhan kukaan toljo ei mene heittämään kranaattia uraanitankoihin mielenilmauksena. Ilmastonlämpenemiseen vaikutettaisiin nopeammin, jos siirryttäisiin fossiilisista polttoaineista ydinvoiman _kautta_ uusiutuviin energian lähteisiin.