Jääkiekon MM-Kisat pysyvästi YLE:n kanaville

Vieras

/ #63

18.05.2011 12:58

Tämän vuoden MM-kisojen loppuottelua seurasi 5,4 miljoonasta suomalaisesta (ja täällä pysyvästi asuvasta muusta väestöstä) parhaimmillaan 2,4 miljoonaa ihmistä. Kun siitä lasketaan pois imeväiset ja tavalla tai toisella liian huonokuntoiset mokomaa hosumista seuraamaan, sekä ynnätään mukaan meidät heikkohermoiset, valmiiksi traumatisoituneet lätkähullut jotka eivät uskalla katsoa yhtäkään Suomen pudotuspeliä, prosenttiosuus on melkoinen. Uskomattoman törkeä ajatus siirtää yksikään ottelu pois julkisen viestintäpalvelun piiristä ja jälleen kerran erotella jyvät akanoista: on se maksukykyinen puolisko, jonka ei tarvitse korvaansa lotkauttaa muutaman kympin kuukausimaksuille (ja jotka tod.näk. ovat jo hankkineet koko maksuTVtarjonnan). Sitten olemme me, joiden rahat eivät tv-luvan kuuliaisen maksamisen jälkeen enää mitenkään veny maksukanavapaketin hankintaan; kas kun sen hinta saattaa olla sama kuin viikon ruokatavarabudjetti - tai jotka hankkivat sen kuitenkin välttämättömien perushyödykkeiden kustannuksella. Jos Maikkari oikeudet saa, meillä loppui joka ikisen Bonnier ABn Nordic Broadcasting Oy -yrityksen omistaman TV- ja radiokanavan katsonta ja kuuntelu. Niin, kuinka moni muuten tiesi, että Maikkarin omistaa ruotsalainen, perheomistuksessa oleva Bonnier-mediakonserni (liikevaihto oli v. 2009 3 miljardia euroa) - ja Maikkari puolestaan omistaa Subin, Radio Novan, Canal+n AVAn, ja joukon muita maksukanavia? Ruotsalaisia ihmisiä pidän rakkaina naapureina, mutta Heja vaan Sverige - enpä taida maksaa sinulle senttiäkään jääkiekon katsomisesta Bonnierin perheen kautta.