Jääkiekon MM-Kisat pysyvästi YLE:n kanaville

Järki käteen

/ #185 Hyvää Päivää...

19.05.2011 00:11

Bonnier on ostanut jääkiekon mm-kisojen oikeudet kymmenillä miljoonilla euroilla ja täällä vänkätään sitä että sopimusta pitäisi purkaa ja antaa takaisin YLE:lle?!?!

Eipä taida tämä adressikaan auttaa asiaa, halusimme tai ei niin totuus on se että tämän päivän trendi on se että kaikki huippu urheilu tulee siirtymään maksukanaville koska tv-oikeudet ovat mahdottoman kalliita eikä YLE yksinkertaisesti voi näitä maksaa. Esim. Englannin valioliigan tv-oikeudet taisi maksaa 260M€ eli tv-lupamaksut nousisi aika reippaasti jos YLE olisi tällaista summaa maksanut. Jos joka ikinen suomalainen maksaisi tv-lupaansa (maksaakohan tällä hetkellä edes 75%) niin tämähän tarkoittaa että noin 50€ / tv-lupa maksu menisi pelkästään valioliigan näyttämiseen. Tämän lisäksi lisätään lätkän MM-kisojen ja EM / MM jalkapallon kisat niin tv-lupa maksusta tulisi niin kallis että kukaan ei enää suostuisi maksamaan sitä. Loppupeleissä maksukanavan hankkiminen ei ole niin kallista eikä tässä vaiheessa ei ole myöskään mitään päätöksiä tehty siitä ketkä selostavat ottelut. Täyttäkää mielummin Mertaranta Maikkarille adressia kun se voisi ehkä jopa auttaa.