Kannabis lailliseksi

Antton Kokkonen

/ #470 taas yksi

27.02.2008 18:15

"Ottekste ketkää hipit narkkarit ajatelleet..."

Taas yksi peräkylän jorma on kommentoinut. Itselläni on useita kannabiksen käyttäjiä ystäväpiirissäni, kun opiskelija satun olemaan, eikä yksikään ole hippi eikä narkkari. Osa on itse asiassa käyttänyt jo vuosia. Tuo "hipeiksi/narkkareiksi" haukkuminen saattaa toimia siellä päin Suomea, kun haluat rinnallesi kannabiksen vastustajia. Täällä annat vain itsestäsi dorkan kuvan, kun muilla näyttää olevan asiasta enemmän tietoa/kokemusta kuin sinulla. Onneksi et nolannut itseäsi enenpää ja käytit nickiä. Sanopa vielä viisaana mitä tarkoitat narkkarilla? :D

"Siinä missä kaikki huumeet sallittaisiin..."

Tämä adressi ei ole kaikkien huumeiden laillistamisen kannalla, päinvastoin. Tarkista minne kirjoitat ja mitä. Kannabistakaan ei saisi, kuin itse kasvattamalla. Tyhmäkin tajuaa, että kovien huumeiden käytöstä seuraa ongelmia ihan jo pelkästään kovan riippuvuuden takia, vaikutuksesta puhumattakaan.

"...yrittäkää muistaa että alkoholien myynti ON laitonta alaikäisille."

Taas olet väärässä paikassa. Voin lyödä vetoa, että täältä löytyy keskimääräistä enemmän alaikäisten alkoholin juontia vastustavia, kuin puolestapuhujia. Nuorten tulevaisuus on tärkeintä ja siihen satsataan.

Kuitenkin väitän, että kannabiksen laillistamisella olisi enemmän haittoja kuin hyotyjä yleisestä näkökulmasta. Kannabiksen haitat eroavat esim alkoholin vastaavista huomattavasti eikä niitä oikein voi verrata. Haittavaikutukset ovat lähinnä psyykkisiä, ja kasvuiässä olevat nuoret ovat näille kaikkein alttiimpia. Nuorten kannabiksen käyttöä on ehdottomasti estettävä! Jos adressissa käytön ikärajaksi ehdotettaisiin 25v voisin hyvillä mielin allekirjoittaa, nyt en.