Kannabis lailliseksi

Ali Suokas

/ #474 Ei päihteenkäyttö ole ongelmien pakenemista

29.02.2008 11:01

"Vedit mitä päihdettä/huumetta vain päästäksesi pakoon muita ongelmia, putoat pohjattomaan kuiluun"
Tämä viattoman näköinen lausunto sisältää tosiasiassa aika valheellisen suman valheita (en sano että ne olisi tarkoituksella sisällytetty eikä hyvässä uskossa).
Päihteet - yleensä - ovat siitä likainen juttu että ei niiden väärinkäyttöön TARVITA mitään HIENOA syytä - tunne-elämän ongelmia, lapsuuden traumoja, MAAILMANTUSKAA, sitä että on poikkeuxellisen HIENO JA HERKKÄ tai ÄLYKÄS ihminen... nämä kaikki ovat tavanomaisia valheita joita päihteiliä syöttää itselleen kaunistellaxeen asiaa. Alkoholi ja esim. kannabis täysin sama asia.
Psykoloogisia "hienoja" syitä ei tarvita, päihde itse tulee jossain vaiheessa syyksi käyttää lisää, itse aine viettelee ihmisen ja siihen rakastutaan (vaikka se on eloton aine, ei tunteva olento; minusta aika surullista).

Lauseen vaarallisuus on siinä, että jos toteaa itselleen - vaikka todenmukaan - että "minulla ei ole ongelmia tässä elämäntilanteessa" ja ottaa sen "lentolupana" huumeenkäytölle... tekee pahan virheen.