Hevoshaan koulun tulevaisuus

Entinen Hevoshaan koululainen
Vieras

/ #85 Nyt Vantaa hei oikeesti!

26.10.2013 11:22

Olen asunut Hakunilassa lapsena, ja kävin Hevoshaan koulussa ala-asteen. Minut meinattiin alussa laittaa toiseen kouluun jonne olisin joutunut kävelemään ostarin läpi, mutta vanhempani eivät halunneet sitä, ja onneksi kävi niin että Hevoshaan kouluun pääsin. Kun nyt mietin tuota aikaa, tiedän että koulumatkani oli turvallinen, koulun olleen todella hyvä ja alueen myös. Voiko lapselle parempaa ollakaan. Tämä ei ole säätöjen paikka! Muistan kuinka yhdessä kävelimme koulun lähimaastossa vapaa-aikanakin, niin kaikki se oli läsnä joka hetki, hyvät ulkoilu- ja urheilumahdollisuudet. Ympäröiviltä alueilta tulee niin paljon lapsia juuri Hevoshaan kouluun, ettei ole mitään järkeä heidän koulumatkojaan pitkittää! Siinä vaiheessa sitten kun vanhemmat kuskaavat lapsiaan paikasta toiseen tai joudutaan järjestämään koulukuljetuksia niin kukaan ei ole tyytyväinen. Luokkakoot eivät voi pysyä normaaleina eikä koulujen resurssit riitä mihinkään. Tällainen julkisuus ei ainakaan tuo Vantaalle lisää rahaa tehdä muitakaan asioita! Yksikään lapsiperhe ei muuta Vantaalle jossa lapsien oikeuksille nauretaan tällä tavalla! Hevoshaan koulua ei saa lakkauttaa! Nostakaa vaikka veroprosenttia ja repikää rahoja jostain muualta mutta ei lasten hyvinvoinnista. Ihmiset ovat valmiita taistelemaan ja maksamaan näistä palveluista! Vaikka itse olen nykyään helsinkiläinen, ja välissä olen ehtinyt olla lahtelainen ja porvoolainenkin, niin vantaalaisuus silti määrittää minua edelleen ja tämä asia tuntuu todella tärkeältä minulle. Tunnen kaikkien vanhempien ja koululaisten tuskan, jos Hevoshaan koulu lakkautetaan. Nyt Vantaa, järki käteen, ahneus roskakoppaan, ei todellakaan viedä näiltä ihmisiltä sitä tärkeintä syytä, miksi he asuvat Hakunilassa! Miten voitte rahat silmissä kiiluen edes kaavailla tämän upean alueen tonteiksi myymistä, hävetkää ja MIETTIKÄÄ!