Suomen HALLITUKSEN pyydettävä anteeksi Israelilta!

Ajankohtaista:

/ #4319 Israel pommittanut Syyrian sotilastukikohtaa - USA:n viranomainen vahvistaa ilmaiskun

01.11.2013 08:13

Israelin sotilaskoneiden kerrotaan ilmapommittaneen torstaina Syyrian armeijan ilmapuolustuksen tukikohtaa lähellä Latakian satamakaupunkia. Yhdysvaltojen viranomainen vahvisti tapahtuneet sotatoimet medialle.

Obaman hallinn...on viranomainen vahvistaa uutistoimisto AP:lle Israelin suorittaman ilmapommituksen tapahtuneen. Yksityiskohtia iskuista ei ole kerrottu Toinen turvallisuusviranomainen kertoi uutistoimistolle, että pommitus tapahtui Latakian satamakaupungissa ja kohteena olivat venäläisvalmisteiset SA-125 -ohjukset.

Toinen USA:n viranomainen kertoi CNN:lle, että israelilaiset uskovat Latakiassa pommituksen kohteeksi joutuneessa Snobar Jablehin tukikohdassa sijaitsevan moderneja ohjusjärjestelmiä, joiden Israel näkee tulleen siirretyksi libanonilaisen Hizbollah-puolueen aseelliselle siivelle.

Aiemmin päivällä Dubaissa toimiva al-Arabiya -kanava raportoi kahdesta hyökkäyksestä, jotka oli Israelin ilmavoimien suorittamia. Yksi iskuista olisi tapahtunut Latakiassa ja toinen pääkaupungissa Damaskoksessa.

Syyrian tai Israelin hallinnot eivät ole vahvistaneet tapahtumia. Israelin armeijan tiedottaja kieltäytyi keskustelemasta koko aiheesta. Libanonin armeijan mukaan kuusi Israelin hävittäjää lensi sen ilmatilassa keskiviikkona. Ilmatilan loukkauksia Libanonin taivaalla tapahtuu usein, mutta havaittu Israelin rikkomus oli normaalia suurempi ja viittaisi ilmahyökkäyksen tapahtuneen.

Syyrian tapahtumien tietolähteenä toiminut SOHR kertoo, että sarja räjähdyksiä oli tapahtunut Syyrian ilmapuolustuksen tukikohdassa Latakiassa. Iskun uhreista ei ole mitään tietoa. Syyrian turvallisuusviranomainen kertoi, että "raketti putosi lähelle tukikohtaa aiheuttaen tulipalon", kertoi AFP.

RT:n arabilähteet, jotka toimivat Syyrian turvallisuusjoukoissa, ovat kieltäneet mediassa liikkuneet rapotit ilmahyökkäyksestä Latakiassa.

Aiemmin on Syyriassa on tapahtunut viisi ilmapommitusta, joiden uskotaan olleen Israelin suorittamia. Ensimmäinen tapahtui tämän vuoden tammikuussa. Jokaisessa iskussa syyksi on annettu Israelin tuntema pelko, että syyrialaista aseistusta olisi matkalla Libanoniin Hizbollahille. Moni asiantuntija pitää näitä perusteluja pelkkinä tekosyinä Syyrian vastaisille hyökkäyksille.

Edellisen Israelin hyökkäyksen jälkeen Syyrian hallinto antoi kriittisen uhkauksen, että tuleviin vastaaviin sotatoimiin vastattaisiin voimankäytöllä.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…