Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Vieras

/ #25551 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ilmiön vaikutukset yksilö- ja yhteiskuntatasolla

29.11.2013 22:59

#25549: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ilmiön vaikutukset yksilö- ja yhteiskuntatasolla

No,  kyllä ne tarinat varmaan taitavat tukea suurella todennäköisyydellä noita kiinnittäytymiseen liittyviä hankaluuksia.  Uskon että ne on jääneet kivuliaina jaksoina ihmisen sieluun,  ja arpeutuneet,  niinkuin  ylitsepääsemättömän vaikeat kokemukset arpeutuvat.  Niiden luoma pohjapiirros sitten jää olemaan ja vaikuttamaan suurena  tyhjänä kaivona ihmisen tunne-elämään.  Ja tällä kohden eteenpäin haparoiva ihminen  on erittäin altis tulemaan harhautetuksi,  ja tulemaan syvästi petetyksi.   Eikä löydä vastausta elämänsä suureen mysteeriin.

Eräs "väärä" malli,  johon  tämän elämänkaaren kanssa loksahtaa aivan ymmärrettävästi on se kiintyminen siihen samaan,  tuttuun,  mutta kaivattuun sukupuoleen.  Se tuo kiuitenkin paljon tuskaa tullessaan.   Riippuvuus ei oikein toimi käytännön elämässä,  ja jos ei tiedostu, ei asia muutukkaan.  Vaikkei se tiedostuminenkaan siitä vapauta!    Rakkauden kerjäläisenä on vaikea vaeltaa.

Jos taas  ymmärtää sen sukupuoliseksi,  silloin tulee sahatuksi linssiin vakavalla tavalla.  Oma persoona tulee käsitellyksi väärällä lääkkeellä.

En muuten ole tätä ennen ymmärtänytkään.  Se on oman syvimmän persoonan laittamista  vääriin "länkiin."
Jotain herkkää ihmisessä joutuu kätkeytymään tässä valinnassa.  Ei siis siinä,  mitä tuntee jotakin kohtaan,  koska sillehän ei voi mitään.  Mutta siinä,  mihin askeleesi sitten vievät, - se  on todella herkkä ja tärkeä valinnan paikka.  Jotakin ihmiselle korvaamatonta kuolee silloin,   kun lähdet toteuttamaan tuon  kaipuusi täyttämistä  seksuaalisella läheisyydellä.