Länsi-Pohjan Keskussairaalan toimintojen säilyttämiseksi

Vieras

/ #42

30.05.2011 19:39

Aivan käsittämätöntä! Olen länskän radiologian osastolla töissä ja tiedän vähän näitä systeemejä.
Minkähänlainen konsultti tämä on mahtanu olla? Ei ainakaan mitään hajua sairaalamaailmasta, eikä toiminnoista.Otetaan esimerkki: potilaalla aivojen vuotoepäily päivystyaikana. Eli on tutkittava ja hoidettava tunnin sisällä.( ei onnistu, jos potilas pitää roudata rovaniemelle).
Toinen esimerkki ( jos synnytykset siirretään roihin, niinkuin joku valopää on suunnitellu): Poltot alkaa ja aviomies lähtee kuskaamaan hirveellä kiireellä lapin keskussairaalaan. No siellä sitten huomataan, jotta eihän synnytys ole vielä alkanutkaa. Miten toimitaan? jääkö äiti makaamaan moneksi päiväksi paikalliseen lasarettiin vai takaisin kemiin. Jatkuuko tämä edestakainen ramppaus? Muutenkin yli tunnin matka on erittäin riskialtista äidille ja lapselle.
Länsi-pohjan sairaanhoitopiirin alueella on kuitenkin liki 75 000 asukkaan väestöpohja. Suurempi kuin jos aatellaan väestömäärää rovaniemeltä ylöspäin. Suoraansanottuna olen ttodella vvihainen lapin liitolle ja heidän kätyreilleen!